Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η χρήση της Εικονογραφικής Μεθόδου Μαυρομμάτη Δώρας για την εκμάθηση της ορθογραφίας σε μαθητές της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας

dc.contributor.advisorPanagakos, Ioannis
dc.contributor.authorΚαπογιάννη, Μαρία
dc.date.accessioned2023-02-22T07:31:31Z
dc.date.available2023-02-22T07:31:31Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3720
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3560
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι αυξανόμενες αλλαγές στην κοινωνική δομή της χώρας μας εξαιτίας της εισροής μεταναστών φέρνει στο προσκήνιο την εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών. Η διγλωσσία αποτελεί ένα φαινόμενο εξαρτώμενο από αυτές τις συνθήκες, βάζοντας την ελληνική εκπαίδευση στη χρήση μίας νέας εκπαιδευτικής προσέγγισης με στόχο την πολυπολιτισμικότητα. Η αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος και υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας έχει φέρει στην επιφάνεια τη διερεύνηση νέων μεθόδων και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων με στόχο την κατάλληλη εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών. Μία τέτοια προσπάθεια αποτελεί και η παρούσα διπλωματική εργασία, έχοντας ως βάση της την εφαρμογή μιας πολυαισθητηριακής μεθόδου, της Εικονογραφικής Μεθόδου Μαυρομμάτη Δώρα, και διερευνώντας την αποτελεσματικότητά της στην ανάπτυξη της ορθογραφημένης γραφής των αλλοδαπών μαθητών. Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της εικονογραφικής μεθόδου στην ανάπτυξη της ορθογραφικής δεξιότητας των μαθητών που κατέχουν τα Ελληνικά ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα και παρακολουθούν το τμήμα ΖΕΠ ΙΙ και κατά πόσο διαφέρει η επίδοση των μαθητών με τη χρήση της παραδοσιακής διδασκαλίας και τη χρήση της πολυαισθητηριακής μεθόδου με τα εικονογραφήματα κατά τη διδασκαλία των λέξεων. Μέθοδος: Για την υλοποίηση της έρευνας επιλέχθηκαν 20 τυχαίες λέξεις από τα βιβλία της Μαυρομμάτη Δώρας για τη διδασκαλία μέσω της εικονογραφικής μεθόδου. Η διδασκαλία των λέξεων στο δείγμα των 10 μαθητών που παρακολουθούν το τμήμα ΖΕΠ ΙΙ έγινε αρχικά με παραδοσιακό τρόπο, ελέγχθηκε έπειτα η σωστή ορθογραφία των λέξεων μέσω της υπαγόρευσης με τυχαίο τρόπο. Στη συνέχεια ακολούθησε η διδακτική παρέμβαση με τη χρήση των εικονογραφημάτων. Οι ελκυστικές εικόνες κατάφεραν να γοητεύσουν τους μαθητές και να τους ωθήσουν στην απαραίτητη γνώση. Ακολούθησε η τελική αξιολόγηση με τον ίδιο τρόπο της υπαγόρευσης με στόχο να διερευνηθεί η βελτίωση της ορθογραφικής δεξιότητας των μαθητών. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα με τη σύγκριση της αρχικής και τελικής αξιολόγησης καταδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της πολυαισθητηριακής μεθόδου. Η μείωση των λαθών στην ετυμολογία των λέξεων στην τελική αξιολόγηση αποτελεί σημαντικό γεγονός VIII που θα ήταν προσοδοφόρο να ερευνηθεί ακόμα περισσότερο. Η σύγκριση των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος IBM SPSS Statistics 27. Συμπεράσματα: Η χρήση της εικονογραφικής μεθόδου Μαυρομμάτη Δώρα κατάφερε να βελτιώσει την επίδοση των μαθητών στον τομέα της ορθογραφημένης γραφής των λέξεων σε επίπεδο ετυμολογίας. Η χρήση γενικότερα πολυαισθητηριακών μεθόδων δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές για ενεργό μάθηση και θετική διάθεση για τη νέα γλώσσα. Σημαντική αναφορά πρέπει να γίνει πως αντίστοιχα οι δίγλωσσοι μαθητές ακολουθούν την αναπτυξιακή πορεία και τα στάδια της ορθογραφικής δεξιότητας όπως οι μονόγλωσσοι μαθητές.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔιαπολιτισμικότηταel
dc.subjectΠολυπολιτισμικότηταel
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subjectΔεύτερη/ Ξένη γλώσσαel
dc.subjectΜοντέλα διαχείρισηςel
dc.subjectΤάξη υποδοχήςel
dc.subjectΕικονογραφική Μέθοδος Μαυρομμάτη Δώραel
dc.subjectΕικονογραφήματαel
dc.subjectΟρθογραφημένη γραφήel
dc.titleΗ χρήση της Εικονογραφικής Μεθόδου Μαυρομμάτη Δώρας για την εκμάθηση της ορθογραφίας σε μαθητές της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης γλώσσαςel
dc.title.alternativeThe use of Iconographic Method Maurommati Dora on the linguistic intergration of spelling in students of the Greek language as a second/ foreign languageel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The increasing changes in the social structure of our country due to the importation of immigrants brings to the fore the education of foreign students. Bilingualism is a phenomenon dependent on these conditions, putting Greek education to use a new educational approach aimed at multiculturalism. The change in the educational system and the adoption of alternative teaching methods has brought to the surface the investigation of new methods and educational interventions aimed at the appropriate education of foreign students. This thesis is one such effort, based on the application of a multi-sensory method, the Iconographic Method Mavrommati Dora, and investigating its effectiveness in the development of foreign students' spelling. Purpose: This thesis aims to investigate the effectiveness of the Iconographic Method in the development of the spelling skill of students who speak Greek as a second/foreign language and attend the ZEP II and to what extent the performance of the students differs with the use of traditional teaching and the use of the multisensory method with iconogra phies in teaching words. Method: For the implementation of the research, 20 random words were selected from the books of Mavrommati Dora for teaching through the Iconographic Method. The teach ing of the words to the sample of 10 students attending the ZEP II was initially done in a traditional way, then the correct spelling of the words was checked through dictation in a random way. Then followed the didactic intervention using the iconographies. Attractive images manage to captivate the students and be driven by the necessary knowledge. This was followed by the final assessment in the same way of inclusion with the aim of investi gating the improvement of the students' spelling skills. Results: The results comparing the first and final assessment demonstrate the effectiveness of the multisensory method. The reduction of word etymology errors in the final assess ment is an important fact that would be profitable to investigate further. The comparison of the results was done using the statistical program IBM SPSS Statistics 27. Discussion: The use of the Iconographic Method Mavrommati Dora managed to improve the performance of students in the field of spelling words at the level of etymology. The use of multisensory methods in general enables students to learn actively and have a positive attitude towards the new language. Important mention should be made of that bilin gual students follow the same development course and stages of spelling skill as monolin gual students.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές