Καλές πρακτικές στην συμπεριληπτική εκπαίδευση για τη βιωματική και προσωποποιημένη μάθηση των ατόμων με αναπηρία μέσω των τεχνών.
Good practices in inclusive education for the experiential and equity centered learning of people with disability through the arts.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Τελεκφάλβι, Γκαμπριέλα
Ημερομηνία
2023-02-17Λέξεις-κλειδιά
Συμπερίληψη ; Τυπική μάθηση ; Άτυπη μάθηση ; Βιωματική εκπαίδευση ; Άτομα με αναπηρία ; Τέχνη ; Επιτραπέζιο παιχνίδι ; Ψυχική υγεία ; Θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης Howard GardnerΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασίας γίνεται παράθεση των καλών πρακτικών στη συμπεριληπτική εκπαίδευση για τη βιωματική και προσωποποιημένη μάθηση των Ατόμων με Αναπηρία μέσω των τεχνών. Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα οφέλη της Δραματοθερατοπείας, της Μουσικοκινητικής Αγωγής, της Χοροθεραπείας, και του Θεάτρου του Καταπιεσμένου στη τυπική, άτυπη και μη τυπική εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρία αλλά και στον αντίκτυπο που έχουν οι τέχνες στη ψυχική τους υγεία.
Τα παραπάνω οφέλη λειτούργησαν ως κατευθυντήριες στο ερευνητικό πρόγραμμα «EnvironMental Adaptation» το οποίο μελέτησε τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στην υγεία, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε συγκεκριμένες ομάδες, τις αντιλήψεις των ανθρώπων για την κλιματική αλλαγή, αλλά και την ανάγκη εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των ανθρώπων για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Η λύση του παραπάνω προβλήματος δόθηκε μέσα από το παράδειγμα της δημιουργίας και υλοποίησης του εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού «EnvironMental Adaptation» της συγγραφέα της παρούσας διπλωματικής εργασίας, Γκαμπριέλα Τελεκφάλβι, σε διαφορετικές ομάδες στόχου με επίκεντρο τους εκπαιδευτές και εκπαιδευ-τικούς αλλά και τα άτομα με ψυχικές παθήσεις.
Τέλος, κρίνεται πολύ σημαντική η καινοτομία του «EnvironMental Adaptation» σε διάφορες ομάδες στόχου, καθώς είναι ένα εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί για να θίξει ακόμα περισσότερα ζητήματα που προβληματίζει την κοινωνία μας, ανεξαρτήτου ικανοτήτων ή πλαισίων.
Περίληψη
This thesis provides the best practices in inclusive education for the experiential and personalised learning of individuals with disability through the arts. These great practices are communicated by means of the arts. The benefits of Drama Therapy, Dance Therapy, Music and Movement Education, and Theatre of the Oppressed in the formal, informal, and non-formal education of Persons with Disability, as well as the arts' effect on their mental health, are examined in detail.
These benefits served as guidelines for the «EnvironMental Adaptation» research project, which examined the effects of climate change on health, the effects of climate change on specific groups, people's perceptions of climate change, and the need to educate and raise awareness about the effects of climate change.
Gabriela Telekfalvi, the author of this thesis, provided an example of a solution to the prob-lem presented previously by describing how she designed and distributed the educational board game «EnvironMental Adaptation» to a variety of target groups, with the primary emphasis being on trainers and educators as well as people with mental health problems.
The application of the instructional board game «EnvironMental Adaptation» in a variety of target groups is deemed of the utmost importance. This is owing to the fact that the game can be altered to address even more societal problems, regardless of the player's ability or the environment in which it is played.