Διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ των διατροφικών συνηθειών και της συμμετοχής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε προγράμματα διατροφικής αγωγής στο σχολείο
Investigation of the association between the dietary habits and the participation of primary school teachers in nutrition promotion programs in schools
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Παπανικολάου, Φωτεινή
Date
2022-12-19Advisor
Vassilakou, ToniaKeywords
Υγιεινή διατροφή ; Διατροφικές συνήθειες ; Δείκτης μάζας σώματος ; Εκπαιδευτικοί ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Healthy diet ; Eating habits ; Body mass index ; Primary school ; TeachersAbstract
Εισαγωγή: Η υγιεινή διατροφή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την σωματική υγεία και για την πνευματική ευεξία, καθώς προσφέρει τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά για την άρτια σωματική και πνευματική εξέλιξη και ανάπτυξη. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποτελέσουν έναν από τους βασικότερους αρωγούς στην προσπάθεια των μαθητών για την υιοθέτηση της συνήθειας της υγιεινής διατροφής. Σκοπός: Η διερεύνηση των διατροφικών συνηθειών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του βαθμού επίδρασης αυτών στη συμμετοχή τους σε προγράμματα διατροφικής αγωγής στο σχολείο. Υλικό και Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με δείγμα 100 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την επιλογή του δείγματος επιστρατεύτηκε η χρήση δειγματοληψία ευκολίας και τα δεδομένα συλλέχτηκαν με τη χρήση δυο ερωτηματολογίων. Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά και το ερωτηματολόγιο αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο 2021. Η στατιστική επεξεργασία έγινε με το στατιστικό λογισμικό SPSS Statistics 21. Αποτελέσματα: Στην έρευνα συμμετείχαν 100 άτομα, εκ των οποίων 17% ήταν άνδρες και 83% γυναίκες. Το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος 39% ήταν μεταξύ 26-35 ετών. Επιπλέον, το 56% ήταν μόνιμοι εκπαιδευτικοί και το 68% υπηρετούσε στο γενικό σχολείο. Το 37% του δείγματος δήλωσε ότι ασκείτε 2-3 φορές την εβδομάδα και το 68% διαπιστώθηκε ότι έχει φυσιολογικό βάρος. Τέλος, η μέση τιμή του MedDietScore είναι 31,28 και η διάμεσος είναι 31,5. Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή, εμφανίζονται θετικοί ως προς τη συμμετοχή τους σε προγράμματα διατροφικών παρεμβάσεων και επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τα προγράμματα διατροφικής παρέμβασης. Ωστόσο, τα κυριότερα εμπόδια που συναντούν οι εκπαιδευτικοί είναι η έλλειψη πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με τα προγράμματα διατροφικής αγωγής.
Abstract
Introduction: Healthydiet is particularly important for physical health and mental well-being, as it offers the necessary nutrients for proper physical and mental development and growth. Teachers can be among the main assistants in the effort of students to adopt the habit of healthy eating. Aim:To explore the eating habits of primary school teachers and the extent of their impact on their participation in nutrition education programs at school. Material and Method: A quantitativeresearch was conducted with a sample of 100 teachers of primary education. Convenience sampling was used to select the sample and the data was collected using two questionnaires. The survey was conducted online and the questionnaire was posted on social media between April and June 2021.The statistical processing was done with the statistical software SPSS Statistics 21.0. Results: The survey involved 100 people, of whom 17%were men and 83% women. The majority of the 39% sample was between 26-35 years old. Moreover, 56% were permanent teachers and 68% were serving in the general school. 37% of the sample reported exercising 2-3 times a week and 68% were found to be of normal weight. Finally, the mean MedDietScore is 31.28 and the median is 31.5.Conclusions: The majority of teachers follow the Mediterranean diet, are positive about their participation in nutritional intervention programs and are sufficiently informed about nutritional intervention programs. However, the main obstacles encountered by teachers are the lack of information and educational material on nutrition education programs.