Show simple item record

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα. Χαρακτηριστικά και στοιχεία της διαταραχής. Προκλήσεις και δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης.

dc.contributor.advisorKonstanti, Ourania
dc.contributor.authorΣοκολάκη, Φρειδερίκη
dc.date.accessioned2023-03-07T08:39:33Z
dc.date.available2023-03-07T08:39:33Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3826
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3666
dc.description.abstractΗ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή με μεγάλη ποικιλία στη συμπτωματολογία, έχοντας γενετική βάση, με τα πιο επικρατή γονίδια που φαίνονται να ενοχοποιούνται τα DRD1, DRD2, DRD3, DRD4, DRD5, ο μεταφορέας (DAT) και η πρωτεΐνη SNAP-25. Οι τύποι ΔΕΠ-Υ χωρίζονται στην (α) κατηγορία απροσεξίας, (β) υπερκινητικότητας (γ) συνδυαστική κατηγορία. Ωστόσο, υπάρχουν επιγενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, με τους πιο βασικούς: κακώσεις εγκεφάλου, προωρότητα, κάπνισμα, διατροφή, φυσική και ψυχική υγεία της μητέρας και έκθεση σε τοξικές ουσίες. Όσον αφορά τη συννοσηρότητα της ΔΕΠ-Υ, υπάρχει πληθώρα διαταραχών με κοινό γενετικό υπόβαθρο όπως ο αυτισμός, το σύνδρομο Tourette, η διπολική διαταραχή, όπου και σε αυτές δεν αναπτύσσονται επαρκώς μέρη του εγκεφάλου. Μελετώντας τη φύση της ΔΕΠ-Υ, φαίνεται ότι τα πρωτογενή συμπτώματα έχουν άμεση σχέση με τις μαθησιακές δυσκολίες. Για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα στην όποια παρέμβαση (ψυχολογική, φαρμακευτική, συμπεριφορική, εκπαιδευτική) θα πρέπει να συνεργαστούν γονείς, ειδικοί που εργάζονται στο χώρο ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικοί (Γενικής Παιδείας και Παράλληλης Στήριξης).el
dc.format.extent56el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΓενετική βάσηel
dc.subjectΣυννοσηρότηταel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.subjectΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)el
dc.subjectΕκπαιδευτικοί γενικής παιδείας και παράλληλης στήριξηςel
dc.titleΔιαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα. Χαρακτηριστικά και στοιχεία της διαταραχής. Προκλήσεις και δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης.el
dc.title.alternativeAttention Deficit Disorder with or without Hyperactivity. Characteristics and elements of the disorder. Challenges and difficulties in the learning process.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAttention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder with a wide variety of symptomatology, having a genetic basis, with the most prevalent genes that seem to implicate are DRD1, DRD2, DRD3, DRD4, DRD5, the transporter (DAT) and the protein SNAP-25. ADHD types are divided into (a) category of carelessness, (b) hyperactivity (c) combinatorial category. However, there are epigenetic and environmental factors, the most basic: brain injuries, prematurity, smoking, nutrition, physical and mental health of the mother and exposure to toxic substances. Regarding the comorbidity of ADHD, there is a plethora of disorders with a common genetic background such as autism, Tourette's syndrome, bipolar disorder, where parts of the brain are not sufficiently developed in them. Studying the nature of ADHD, it seems that primary symptoms are directly related to learning disabilities. In order for there to be positive results in any intervention (psychological, pharmaceutical, behavioral, educational) parents, psychologists and teachers (of General Education and Parallel Support) should work together.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές