Μελέτη και επισκόπηση ευφυών ψηφιακών εικονικών περιηγήσεων: τεχνολογίες και εφαρμογές
Study and overview of intelligent digital virtual tours: technologies and applications
Keywords
Εικονική περιήγηση ; Εικονική πραγματικότητα ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Πλοήγηση ; Τρισδιάστατη απεικόνιση ; Τρισδιάστατη απόδοση ; Αλληλεπίδραση ; 360οAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Προηγμένες Τεχνολογίες Υπολογιστικών Συστημάτων» στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στην Ελλάδα. Πολλά άρθρα και έρευνες στη διεθνή βιβλιογραφία έχουν δείξει πως οι καθηλωτικές τεχνολογίες VR/AR/MR είναι ένα επαναστατικό στοιχείο στον 21ο αιώνα και μια από τις πιο σημαντικές μορφές των καθηλωτικών αυτών τεχνολογιών είναι οι εικονικές περιηγήσεις. Οι εικονικές περιηγήσεις αποτελούν τη ψηφιακή λύση που επιτρέπει στον οποιοδήποτε μέσω μιας υπολογιστικής συσκευής να εξερευνήσει μια τοποθεσία, ένα χώρο ή μια περιοχή χωρίς τη φυσική του παρουσία αλλά αποτελούν και ένα ισχυρό μέσο μάρκετινγκ για επιχειρήσεις, εταιρείες, δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς επιτυγχάνοντας αύξηση της αναγνωρισιμότητα της επωνυμία και των κερδών τους. Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να συλλάβει την έννοια της εικονικής περιήγησης και να εξετάσει μέσα από την μελέτη και την επισκόπηση των εικονικών περιηγήσεων τα θεωρητικά και πρακτικά οφέλη των καθηλωτικών τεχνολογιών και των εφαρμογών τους σε διάφορους τομείς της βιομηχανικής ή οικονομικής δραστηριότητας αλλά και της καθημερινότητας του ανθρώπου παγκοσμίως.
Abstract
This thesis was carried out as part of the Master's Program "Advanced Computer Systems Technologies" at the University of Western Attica in Greece. Many articles and researches in the international literature have shown that VR/AR/MR immersive technologies are a revolutionary element in the 21st century and one of the most important forms of these immersive technologies are virtual tours. Virtual tours are the digital solution that allows anyone who uses a computing device to explore a location, a space or an area without their physical presence, but they are also a powerful marketing tool for businesses, companies, public and private organizations, achieving an increase in awareness of their brand and profits. The purpose of this study is to capture the concept of virtual tour and examine through the study and overview of virtual tours the theoretical and practical benefits of immersive technologies and their applications in various sectors of industrial or economic activity worldwide.