dc.description.abstract | Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσει τις μεταρρυθμίσεις που έχουν εφαρμοστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ιδιαίτερα κατά την διάρκεια των δύο πρώτων δεκαετιών του 21ου αιώνα. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσης εργασίας παρουσιάζονται γενικά στοιχεία για το Ηνωμένο Βασίλειο και τις συνιστώσες χώρες που το πλαισιώνουν. Εδώ πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή στο Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ γίνεται αναφορά στην διαχείριση των πόρων για την χρηματοδότηση του NHS και την αυτονομία των διοικήσεων των νοσοκομείων NHS Trusts σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας. Επίσης αποτυπώνεται ο τρόπος λειτουργίας του Γενικού Γιατρού GP και όλων των λειτουργών υγείας ως σημαντικοί φορείς παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Βρετανικού Συστήματος Υγείας. Στη συνέχεια αναφέρονται οι ρυθμιστικοί φορείς του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου βάσει προτύπων ελέγχουν την ποιότητα των υπηρεσιών και έχουν την οικονομική διαχείριση. Οι αμοιβές των γιατρών μέσα από την εφαρμογή δεικτών ποιότητας και στόχων απόδοσης αποδίδονται στην ΠΦΥ. Οι ομάδες κλινικής ανάθεσης (CCG) έχουν σημαντικές αρμοδιότητες ιδιαίτερα από το 2013, ουσιαστικά αντικατέστησαν την πρωτοβάθμια περίθαλψη και γίνεται εκτενής περιγραφή του ρόλου τους σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς και τις τοπικές αρχές. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται ο ρόλος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα δυνατά και αδύναμα σημεία της, καθώς και ο μηχανισμός «θυρωρού» των γενικών γιατρών που είναι παράγοντας για την καθυστερημένη διάγνωση σε περιπτώσεις ασθενειών όπως ο καρκίνος. Επίσης αναφέρεται η διατροφική πολιτική της ΠΦΥ καθώς η θεραπεία μέσω σωστής διατροφής σε αρκετές νόσους κρίνεται πολύ σημαντική και μέσω αυτής αποφεύγεται η θνησιμότητα και η νοσηρότητα. Στην συνέχεια στο κεφάλαιο αυτό αναφέρεται η μακροχρόνια φροντίδα και η κοινωνική φροντίδα οι οποίες έχουν σκοπό την ενδυνάμωση ασθενών με αναπηρίες ή ψυχικά νοσήματα, πάντα σε συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές, διάφορες ειδικότητες λειτουργών υγείας, κοινοτικούς νοσηλευτές, εθελοντές, την οικογένεια. Στο τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο αναφέρονται οι μεταρρυθμίσεις του NHS της ΠΦΥ του Ηνωμένου Βασιλείου και είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το 2018 ενοποιήθηκε το NHS England με το NHS Improvement και στην συνέχεια συγχωνεύτηκαν ως ένας αδιαίρετος οργανισμός. Αναφέρονται κατόπιν τα ICS τα οποία αντικατέστησαν το 2022 τα CCG και ανέλαβαν όλη την υγεία συνδυαστικά με τις τοπικές αρχές. Με δεκαετή ισχύ προσδιορίζεται το Μακροπρόθεσμο Σχέδιο του 2019 με σκοπό την βελτίωση της περίθαλψης όλου του πληθυσμού ανεξαρτήτου ηλικίας. Επίσης οι μεταρρυθμίσεις προσεγγίζουν την εφαρμογή της «υγείας σε όλες τις πολιτικές», έχοντας κύριο χαρακτηριστικό την μείωση των ανισοτήτων και την βελτίωση της υγείας. Έπειτα γίνεται αναφορά των μεταρρυθμίσεων σε όλες τις συνιστώσες χώρες του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά και στον τρόπο λειτουργίας τους σε σχέση με την υγεία, εστιάζοντας επίσης στην εξειδικευμένη περιπατητική φροντίδα, στην ημερήσια φροντίδα και τη νοσοκομειακή φροντίδα. Ακολουθεί στη συνέχεια η έννοια της χρηματοδότησης και μορφές οργάνωσης σε ένα συγκριτικό πίνακα με στοιχεία από διάφορες χώρες για την κάλυψη της υγείας βάσει εισφορών. Επίσης γίνεται αναφορά στις ρυθμίσεις σχετικά με την διαχείριση των φαρμακευτικών και των ιατροτεχνολογικών προϊόντων και ιατρικών βοηθημάτων. | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose of this Diploma Thesis, is to research the reforms that have been applied on the Clinical Commissioning Groups across the UK during the first two decades of the 21st century. In the first chapter, general data concerning the UK and its constituent countries are presented, starting by a throwback in the National Health System (NHS), concerning the management of its financial resources, the autonomy level of NHS Trust Hospitals’ managers in relation to the Ministry of Health. It is also attempted, to depict the role of General Practitioners (GPs) and other major Primary Health Care providers, within the NHS, while the role of the UK’s Regulatory Authorities, auditing the quality of health services offered and financial management, are present in later segments of the chapter. Clinical Commissioning Groups (CCGs) have replaced the previous Primary Health Care system, since 2013 and their role, in relation to other institutions and local authorities, will also be thoroughly examined. In the second chapter, the role of the current form of Primary Health Care in the UK will be analyzed, in terms of its strengths and weaknesses, as well as the “gate keeper” mechanism of GPs, which is, in general, a factor of delays in successful diagnoses of diseases such as cancer. Also, Nutrition Policies within the Primary Health Care System will be discussed, as treatment via proper nutrition has been tested to be of crucial importance to minimize morbidity and mortality rates of certain diseases. This chapter, is also going to refer to long-term and social health care, which aim to strengthen disabled patients, or those suffering from mental illness, which are provided by the local authorities, numerous health operators’specialisms, community nursers, volunteers, the family. In the third and fourth chapters, NHS reforms on Primary Health Care across the UK will be discussed, the most important of which, was the 2018 merger between NHS England and NHS Improvement, which have been one single organization ever since. The 2022 replacement of CCGs by the ICSs will also be addressed, as they are in charge of Health Services, in collaboration with the local authorities. The 2019 “Long term plan”, a 10- year plan which aims to the improvement of Health Care services, for the whole population, irrespective of age, is also going to be analyzed. Those reforms, are part of the “Health in all Policies” approach, which aims at minimizing inequalities and improving Health Care provision. Respective reforms in all constituent countries of the UK, will also be referred to, as well as the way the function in relation to the Health Care System, focusing on specialized peripatetic health care, day care and hospital care. The chapter proceeds with the notion of funding and organization forms, in a comparative table, presenting data from various countries on the health cost coverage through contributions, as well as reference to regulations for the management of medicine and medical device products. It concludes with a comparison of Health Care Systems of various EU countries. In the fifth chapter, the repercussions of the COVID-19 pandemic in the NHS will be addressed, as well as the development of IT systems and the challenges that the NHS has been facing for the past few months. | el |