Διερεύνηση της επίδρασης ακραίων καιρικών φαινομένων στην οδική ασφάλεια
Investigation of the impact of severe weather conditions on road safety
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καρακουντής, Άγγελος
Ημερομηνία
2023-03-11Επιβλέπων
Papantoniou, PanagiotisΦελώνη, Ελισσάβετ
Λέξεις-κλειδιά
Οδική ασφάλεια ; Τροχαία ατυχήματα ; Καιρικά φαινόμενα ; ΚακοκαιρίαΠερίληψη
Η οδική ασφάλεια είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα που απαιτεί διαρκή εγρήγορση και εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα απασχολούν ιδιαίτερα τον Ελλαδικό χώρο και συχνά συνδέονται με την πρόκληση σοβαρών οδικών ατυχημάτων. Οι έντονες καιρικές συνθήκες επηρεάζουν τις ικανότητες των οδηγών, τη σταθερότητα των οχημάτων και την τριβή του οδοστρώ-ματος και κατά συνέπεια έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη σοβαρότητα του ατυχήματος.
Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο να διερευνήσει το κατά πόσο τα ακραία καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν ή όχι την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Πραγματοποιείται ανάλυση για την περίοδο 2010-2015 και για κάθε διοικητική περιφέρεια χωριστά. Για την υπόψη περίοδο αξιοποιήθηκε το σύνολο δεδομένων που αφορά στα συνολικά ατυχήματα ανά ημέρα, ενώ στο πλαί-σιο της εργασίας δημιουργήθηκε και η σχετική βάση έντονων καιρικών φαινομένων, αναγκαία για την περαιτέρω ανάλυση που πραγματοποιήθηκε.
Τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι ότι ο διαχρονικός αριθμός τροχαίων ατυχημάτων για την υπόψη περίοδο παρουσιάζει πτωτική τάση, ενώ στις Περιφέρειες Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες φαίνεται να συνδέονται με τον αριθμό των οδικών ατυχημάτων. Τέλος, η συσχέτιση των ακραίων καιρικών φαινομένων με τα ο-δικά ατυχήματα, είναι επισφαλής και δεν μπορεί να υπάρξει ένας γενικός κανόνας.
Περίληψη
Road safety is a multifactorial issue that requires constant vigilance and development at all levels. Extreme weather phenomena are of particular concern in the Greek area and are often associated with causing serious road accidents. Severe weather conditions affect driver skills, vehicle stability and road surface friction and therefore have a significant impact on accident severity.
This undergraduate thesis aims to investigate whether or not extreme weather phenomena affect the increase in traffic accidents in our country. An analysis is carried out for the period 2010-2015 and for each administrative region separately. For this period, the data set related to the total accidents per day was used, while in the context of the work, the relevant database of severe weather phenom-ena was created, necessary for the further analysis that was carried out.
The conclusions drawn are that the annual number of road accidents for the examined period shows a downward trend, while in the Regions of Peloponnese, Ionian Islands, Thessaly and Western Mac-edonia, adverse weather conditions seem to be linked to the number of road accidents. Finally, the association of extreme weather phenomena with road accidents is uncertain and further investigation is needed.