Η εφαρμογή της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: μελέτη και αποτίμηση απόψεων εκπαιδευτικών αναφορικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης εργαλείων e-learning κατά την περίοδο της πανδημίας του Covid-19
The application of distance education in the course of Informatics in Primary and Secondary education: study and evaluation of views teachers on the pros and cons of using e-learning tools during the Covid-19 pandemic
Keywords
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Eπείγουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία ; Tηλεκπαίδευση ; Covid-19 ; Πανδημία ; Ηλεκτρονική τάξη ; Διαδικτυακά μαθήματα ; E-learningAbstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις εμπειρίες και τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν το μάθημα της Πληροφορικής, ως προς την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και την αποτίμηση της χρήσης των εργαλείων e- learning. Αυτή η μέθοδος εκπαίδευσης εφαρμόστηκε παγκοσμίως το έτος 2020 λόγω της εξάπλωσης του ιού Covid-19 που είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Η έρευνα βασίζεται στις εμπειρίες των εκπαιδευτικών, συλλέγοντας στοιχεία για τον τρόπο οργάνωσης και σχεδιασμού του μαθήματος της Πληροφορικής με τη χρήση νέων τεχνολογιών και εργαλείων e-learning. Επίσης καταγράφει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από τη χρήση των εργαλείων e-learning αλλά και δυσκολίες που παρουσιάστηκαν από την ξαφνική μετάβαση του συνόλου των εκπαιδευομένων, από την φυσική τους παρουσία στην τάξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, η έρευνα στοχεύει στην καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών και στην εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης μεθόδου διδασκαλίας.
Η έρευνα παρουσιάζει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικών ερευνών, ώστε να γνωστοποιηθούν και να διερευνηθούν δεδομένα προγενέστερων μελετών. Για την συλλογή των εμπειριών και των απόψεων των εκπαιδευτικών επιλέχθηκε η χρησιμοποίηση ενός δομημένου ερωτηματολογίου το οποίο σχεδιάστηκε μέσω Google Forms και διανεμήθηκε ηλεκτρονικά στους εκπαιδευτικούς.
Abstract
The purpose of this research is to investigate the experiences and opinions of primary and secondary education teachers who teach the Informatics course, regarding the implementation of distance education and the evaluation of the use of e-learning tools. This method of education was implemented worldwide in the year 2020 due to the spread of the Covid-19 virus which resulted in the suspension of all educational institutions.
The research is based on the experiences of teachers, collecting data on how to organize and plan the Informatics course using new technologies and e-learning tools. It also records advantages and disadvantages of the use of e-learning tools as well as difficulties presented by the sudden transition of all learners, from their physical presence in the classroom to distance learning. In addition, the research aims to record the teachers' opinions and draw conclusions regarding the effectiveness of the specific teaching method.
The research presents a bibliographic review of relevant research in order to disclose and explore data from previous studies. In order to collect the experiences and opinions of the teachers, it was chosen to use a structured questionnaire which was designed through Google Forms and distributed electronically to the teachers.