Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συντήρηση του ζωγραφικού έργου « ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΤΟΥ 1897. Η ΜΑΧΗ ΕΙΣ ΜΑΤΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» από την συλλογή του Μουσείου Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας, του Λυκείου Ελληνίδων.

dc.contributor.advisorKaratzani, Anna
dc.contributor.authorΜπέτσιου, Ελευθερία
dc.contributor.authorΜαρουλάκης, Μιχαήλ
dc.date.accessioned2023-03-22T07:47:41Z
dc.date.available2023-03-22T07:47:41Z
dc.date.issued2023-02-23
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4004
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3844
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στην συντήρηση ζωγραφικού έργου με υφασμάτινο υποστήριγμα, από την συλλογή του Μουσείου Ιστορίας της Ελληνικής ενδυμασίας, του Λυκείου Ελληνίδων Αθήνας. Τα υλικά κατασκευής και η κατάσταση διατήρησης, διερευνήθηκαν και αξιολογήθηκαν, μέσα από την διεξαγωγή μικροκαταστρεπιτκών και μη φυσικοχημικών μεθόδων εξέτασης και τεκμηρίωσης. Στόχος ήταν η καλύτερη δυνατή κατανόηση του έργου, των αξιών που το διέπουν ευρύτερα, αλλά και ειδικότερα των παραγόντων φθοράς που επέδρασαν σε αυτό, οδηγώντας στην κατάσταση διατήρησης που παρουσίαζε φτάνοντας στο εργαστήριο Συντήρησης Ζωγραφικών Έργων σε Ύφασμα. Επιγραμματικά, στο πλαίσιο της μελέτης του αντικειμένου, οι επιφάνειες παρατηρήθηκαν μακροσκοπικά και υπό μεγέθυνση. Η ζωγραφική επιφάνεια μελετήθηκε με προσπίπτον, πλάγιο και υπεριώδη φωτισμό, καθώς επίσης εκτελέστηκε χρωματομετρία, πριν και μετά την επέμβαση του καθαρισμού. Ακόμα πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία για τον προσδιορισμό της στρωματογραφίας και των χρωστικών του έργου, μέσω στερεοσκόπιου και ηλεκτρονικού μικροσκοπίου σάρωσης. Μικρή ποσότητα δείγματος λήφθηκε επίσης, για την μικροβιολογική μελέτη και την ταυτοποίηση των ινών του υφασμάτινου φορέα, μέσω μεταλλογραφικού μικροσκόπιου. Εφόσον μέσα από τις παραπάνω ενέργειες επιτεύχθηκε η κατανόηση, τόσο του περιεχομένου και της σημασίας του αντικειμένου, όσο και της τεχνολογίας κατασκευής και παθολογίας που φέρει, τέθηκαν τα όρια και οι στόχοι των εργασιών συντήρησης. Για την επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων, δόθηκε βάση στην συγκριτική εξέταση και αξιολόγηση των διαθέσιμων επιλογών, όπου αυτές υπήρξαν, με στόχο την εφαρμογή της καλύτερης δυνατής λύσης, για κάθε ζήτημα που εντοπίστηκε, κατά την εξέταση του αντικειμένου. Στο σύνολο τους οι επεμβάσεις που διεξήχθησαν πάνω στο ζωγραφικό έργο, αποσκοπούσαν στην σταθεροποίηση της κατάστασης διατήρησής του, στην αποτροπή της μελλοντικής φθοράς αλλά και στην ανάδειξη της εννοιολογικής του υπόστασης, με σεβασμό στα αυθεντικά υλικά και την αισθητική του καλλιτέχνη.el
dc.format.extent163el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΖωγραφικό έργο σε ύφασμαel
dc.subjectΥπεριώδης φωτογραφία φθορισμούel
dc.subjectΧρωματομετρίαel
dc.subjectΟπτική μικροσκοπίαel
dc.subjectSEM-EDSel
dc.subjectΜικροβιολογική μελέτηel
dc.subjectΣυντήρησηel
dc.titleΣυντήρηση του ζωγραφικού έργου « ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΤΟΥ 1897. Η ΜΑΧΗ ΕΙΣ ΜΑΤΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» από την συλλογή του Μουσείου Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας, του Λυκείου Ελληνίδων.el
dc.title.alternativeConservation of the painting “ THE WARS OF 1897. THE BATTLE IN MATI OF THESSALY” from the Greek costume history Museum collection, by the Lyceum Club of Greek Women.el
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΜαστροθεόδωρος, Γεώργιος
dc.contributor.committeeΤζιαμουράνη, Ελένη
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνηςel
dc.description.abstracttranslatedThe present thesis concerns the conservation process, of a canvas painting belonging to the Museum of Greek costume history, owned by the Lyceum Club of Greek Women in Athens. Non destructive and microdistructive examination and documentation methods were used, in order to determine the artwork’s construction materials, as well as their preservation state. The main goal was to understand the object and define its values, but also the deterioration factors which affected it, leading to the artwork’s state of preservation. Briefly, within the studying process, both sides were examined macroscopically and under magnification. The painted surface was observed through direct, tangential as well as ultraviolet lighting and spectrophotometer measurements were taken before and after the cleaning procedure. Additionally, microsapling was carried out, for the assessment of the painting’s structure and construction materials through optical and scanning electron microscopy. Sample was also used, for the execution of a microbiological study and the textile’s fibers identification, by using optical microscopy. Provided that good understanding of making technology, material pathology, content and significance was attained, the limits and aims of the conservation process were set. For the achievement of the expected results, great attention was given to comparative studying and evaluation of available choices, whenever existed, aiming for the application of the optimal solution to every issue identified during the examination. The main goal, of conservation procedures carried out, was the stabilization of its condition and prevention of future deterioration phenomena but also intended to highlight the conceptual substance, with respect to the authentic materials and artist’s aesthetics.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές