Το κτήριο της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
The edifice of University's of Athens School of Theology
Keywords
Θεολογική Σχολή ; Μπρουταλισμός ; Καλυβίτης ; Λεονάρδος ; Πανεπιστημιούπολη ; Αρχιτεκτονική φωτογραφίαAbstract
Το κτήριο της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ θεωρείται ένα από τα χαρακτηριστικά δείγματα του αρχιτεκτονικού ρεύματος του Μπρουταλισμού στην Ελλάδα. Εκ πρώτης όψεως, ο Μπρουταλισμός με την έμφαση που αποδίδει στο εμφανές σκυρόδεμα και στη λειτουργικότητα δεν φαίνεται να αποτελεί την πλέον αναμενόμενη επιλογή για τη Θεολογική Σχολή, γνωστή για την ex officio ροπή της σε συντηρητικότερες προσεγγίσεις. Σε γενικές γραμμές, ο Μοντερνισμός παρουσιάστηκε ως μονόδρομος στην μεταπολεμική αρχιτεκτονική, για οικονομικούς, κοινωνικούς και άλλους λόγους. Ταυτόχρονα, υιοθετήθηκε και από τα μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, που είχαν ανάγκη από εγκαταστάσεις ικανές να στεγάσουν τις δραστηριότητές τους, σε μια εποχή διεύρυνσης της πανεπιστημιακής μόρφωσης.
Με τη φωτογραφική τεκμηρίωση του κτηρίου επιδιώκουμε να διερευνήσουμε την αρχιτεκτονική προσέγγιση που ακολούθησαν οι δημιουργοί του και να αναδείξουμε ορισμένα κομβικά συνθετικά στοιχεία. Κατά τη φωτογραφική επεξεργασία, αποφύγαμε τις βαθιές επεμβάσεις. Διατηρήσαμε ορισμένα από τα σημάδια χρήσης, ξεφεύγοντας έτσι από την παγίδα της φωτογραφίας - «μακέτα», κατηγορία εικόνων αγαπητή στην αγορά ακινήτων.
Abstract
The edifice that shelters the EKPA’s School of Theology counts itself among the most prominent greek brutalistic buildings. Brutalism, a postwar architectural style that praises function as well as the use of reinforced concrete, seems, indeed, an inappropriate choice for the School of Theology ex officio embedded to more conservative preferences. Nevertheless, modernism, a thought-to-be panacea in postwar Greece, was eagerly adopted by all the significant universities in their attempt to house the range of their academic activities while the number of students was constantly increasing.
Our photographical approach seeks to highlight the basic elements of this architectural make up. Some special marks caused by actual, daily use are proudly included. We have also avoided extended photoshoping as a mean of breaking out from the real estate kind of photography.