Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
The environmental footprint of Secondary Education
Keywords
Ανάλυση κύκλου ζωής (LCA) ; Περιβαλλοντικό αποτύπωμα ; Οικολογικό αποτύπωμα ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηAbstract
Η διπλωματική εργασία έχει θέμα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός είναι ο προσδιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για κάθε επίπτωση. Καθώς και η διερεύνηση των παραγόντων που συντελούν με την μεγαλύτερη συνεισφορά στο αποτέλεσμα. Για τον λόγο αυτό επιλέχτηκε ένα σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να αποτελέσει την μελέτη περίπτωσης της έρευνας. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, περιγράφονται αρχικά οι δείκτες και η χρησιμότητα τους και αναλύεται το οικολογικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, στοχεύοντας στην αποσαφήνιση αυτών των δυο εννοιών και στον κατακερματισμό οποιασδήποτε σύγχυσης επικρατεί γύρω από αυτές τις δυο έννοιες. Στη συνεχεία περιγράφεται η διαδικασία ανάλυσης κύκλου ζωής και τα πρότυπα που είναι υποχρεωτικά να πληρούνται για την υλοποίηση μιας ανάλυσης κύκλου ζωής. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωση, το 10 Γυμνάσιο Νίκαιας , αναλύοντας το ως λειτουργική μονάδα μέσου της ανάλυσης κύκλου ζωής. Ορίζονται όλες οι μεταβλητές και οι υπολογισμοί που θα χρησιμοποιηθούν και η χρήση του εργαλείου. Η έρευνα βοήθησε στο να βγουν ορισμένα συμπεράσματα για τον τρόπο που κάθε δραστηριότητα άμεση η έμμεση επηρεάζει το συνολικό αποτύπωμα και κάποιες προτάσεις για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.
Abstract
The subject of the thesis is the environmental footprint of secondary education. The purpose is to determine the environmental footprint of secondary education for each impact. And the investigation of the factors that contribute the most to the result. For this reason, a secondary level school was chosen to be the case study of the research.
This research is divided into two parts. In the first part, the indicators and their utility are described, and then the ecological and environmental footprint are analyzed, aiming to clarify these two concepts and dispel any confusion surrounding them. The life cycle analysis process and the standards that must be met for the implementation of a life cycle analysis are then described.
The second part presents the case study, the 10th Gymnasium of Nice, analyzing it as a functional unit through life cycle analysis. All variables and calculations to be used and the use of the tool are defined. The research helped to draw some conclusions about how each activity directly or indirectly affects the overall footprint and some suggestions for improving the environmental performance of the specific school unit.