Παρεμβάσεις για την ένταξη των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού στο εργασιακό περιβάλλον
Interventions for the inclusion of individuals on the autism spectrum in the working environment
Abstract
Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) αναφέρεται σε μία ομάδα νευροαναπτυξιακών διαταραχών που περιλαμβάνουν ελλείμματα στην κοινωνική επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα ποσοστά διάγνωσης των ενηλίκων με ΔΑΦ έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία και η επιτυχή ένταξή τους στο εργασιακό περιβάλλον αποτελεί διεθνή προβληματισμό. Η στάση των εργοδοτών έχει αναγνωριστεί ως παράγοντας μεγάλης σημασίας για την αποτελεσματική ένταξη των ενηλίκων με ΔΑΦ, σε επιχειρήσεις και σε χώρους εργασίες με προσαρμογές. Σκοπός της παρούσα έρευνας η αναζήτηση ερευνών που αναφέρονται σε προγράμματα παρέμβασης για την αποτελεσματική ένταξη των ατόμων με αυτισμό στο εργασιακό περιβάλλον. Οι μελέτες που αναδείχθηκαν χρησιμοποίησαν τόσο καθιερωμένες κλίμακες όσο και νέα εργαλεία που αναπτύχθηκαν ειδικά για τους σκοπούς της εκάστοτε έρευνας. Τα αποτελέσματα της συστηματικής ανασκόπησης έδειξαν θετικές στάσεις των περισσότερων εργοδοτών απέναντι στην ένταξη των ενηλίκων- εργαζόμενων με ΔΑΦ. Καθοριστικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των στάσεων των εργοδοτών ήταν η εξειδικευμένη γνώση στων ατόμων με ΔΑΦ και η διαθεσιμότητα πόρων και υποστήριξης της προσαρμογής τους στον εργασιακό χώρο.
Abstract
Autism spectrum disorder (ASD) refers to a group of neurodevelopment disorders that include deficits in social communication and social interaction. The diagnosis rates of adults with ASD have increased significantly in the last decade and their successful integration into the work environment is an international concern. The attitude of employers has been recognized as a factor of great importance for the effective integration of adults with ASD, in business and workplaces with adaptations. The purpose of this research is to search for research that refers to intervention programs for the effective integration of people with autism in the working environment. The studies highlighted used both established scales and new tools developed specifically for the purpose of the respective research. The results of the systematic review showed positive attitudes of most employers towards the inclusion of adults workers with ASD. Determining factors in the formation of employers’ attitudes were the specialized knowledge of people with ASD and the availability of resources and support of their adaptation in the workplace.