Προμελέτη φουσκωτού σκάφους 12 μέτρων
Preliminary design of a rigid hulled inflatable boat of 12 meters
Keywords
Φουσκωτό σκάφος ; Ολισθάκατος ; ISO 12215Abstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύεται διεξοδικά η προμελέτη για φουσκωτό σκάφος 12
μέτρων με χρήση των προτύπων ISO. Σε ένα πρώτο επίπεδο, γίνεται αναφορά στην ιστορία και
στην εξελικτική πορεία των φουσκωτών σκαφών αλλά και στην υλικοτεχνική δομή των
ολισθάκατων. Ακολούθως, περιγράφεται η συστηματική σειρά της οποίας έγινε χρήση για την
σχεδίαση και την μελέτη των προτύπων ISO. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η κάτοψη, η γενική
σχεδίαση του σκάφους καθώς και φωτορεαλιστική του εικόνα. Επιπλέον, πραγματοποιείται η
μελέτη αντοχής των ελασμάτων καθώς και των εγκάρσιων και διαμηκών ενισχυτικών του
φουσκωτού σκάφους, με τη βοήθεια υπολογιστικού φύλλου Excel, σύμφωνα με το πρότυπο ISO
12215. Ταυτόχρονα, βάσει του προτύπου ISO 12217, υπολογίζεται το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος
και η ελάχιστη απαιτούμενη κατάκλιση. Τέλος, εκτελούνται οι απαραίτητοι υπολογισμοί για την
διαμερισματοποίηση των αεροθαλάμων καθώς και για τον προσδιορισμό του απαραίτητου όγκου
που πρέπει να έχουν οι τελευταίοι, σύμφωνα με τον πρότυπο 6185-4.
Abstract
In this thesis we are concluding a preliminary design for a rigid hulled inflatable boat of 12 meters
with the use of ISO standards. Initially a reference is made to historical data related to inflatable
boats, as well as to scientific data that surrounds them and the systematic series that was used for
the design and research. Furthermore, the body plan and design of the vessel will be described, as
well as a photorealistic version of the final product will be presented. Also, a strength study will
be carried out with an excel spreadsheet according to ISO 12215 for the plates, transverse and
longitudinal stiffeners of the rigid hulled inflatable boat. Next, we will calculate the minimum
required reclining height and angle. Finally, we will make the necessary calculations required for
the compartmentalization of the air chambers as well as the necessary volume that the air chambers
must have according to standard 6185-4.