Η οργανωσιακή κουλτούρα και οι μηχανισμοί μάθησης στην σύγχρονη δημόσια διοίκηση, ο ρόλος τους στην εξέλιξη και αλλαγή του ανθρώπινου δυναμικού της
The role of organizational culture and learning mechanisms in modern public administration leads the way of evolution and change of its human resource
Keywords
Οργανωσιακή κουλτούρα ; Δημόσιοι οργανισμοί ; Διάχυση γνώσης ; Δημόσια διοίκηση ; Οργανωσιακή μάθησηAbstract
Ο βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εστιάσει στο ρόλο της οργανωσιακής κουλτούρας καθώς και των οργανωσιακών μηχανισμών μάθησης στα πλαίσια της δημόσιας διοίκησης και ιδιαιτέρως σε ότι αφορά στην πορεία και στην
ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι διαφορετικές κατηγορίες οργανωσιακής κουλτούρας καθώς και η σύνδεση αυτής με την οργανωσιακή μάθηση. Μέσα από την υφιστάμενη εργασία παρέχεται μια σύγχρονη εικόνα της δημόσιας διοίκησης καθώς και της ανάγκης διαχείρισης της οργανωσιακής κουλτούρας στους δημόσιους οργανισμούς. Ένας επιπρόσθετος στόχος είναι η ανάλυση των παραγόντων εκείνων που οδηγούν στη διάχυση της γνώσης και σχετίζονται με την οργανωσιακή κουλτούρα. Παράλληλα, το τμήμα αυτό που μελετάται είναι και αυτό που αναφέρεται στη συμβολή της γνώσης στην εξέλιξη της δημόσιας διοίκησης καθώς και του ανθρώπινου δυναμικού της. Διαχρονικά, από τις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι στους οργανισμούς που υφίσταται συνεργασία μεταξύ των μελών και δημιουργία ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης, αναμένεται να υπάρχει υψηλότερη αύξηση των εσόδων σε σχέση με αυτούς τους οργανισμούς που υιοθετούν μια προσέγγιση κατά την οποία αποκλείουν τις απόψεις των εργαζομένων.
Abstract
The main purpose of the thesis is to focus on the role of organizational culture as well as organizational learning mechanisms in the context of public administration and particularly in regards to the course and development of human resources. More
specifically, the different categories of organizational culture are analyzed, as well as its connection with organizational learning. Through the existing thesis, a modern picture of public administration is provided as well as the need to manage organizational culture in public organizations. An additional objective is to analyze the factors that lead to knowledge diffusion and are related to organizational culture. At the same time, a section of this thesis refers to the contribution of knowledge to the evolution of public administration as well as its human resources. Over time, the studies that have been carried out confirm the fact that in organizations where there is cooperation among members and the creation of an environment of trust, there is expected to be a higher increase in revenue than those organizations that adopt an approach in which they take into consideration the proposals of the employees.