Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διοίκηση μέσω στόχων στο δημόσιο τομέα

dc.contributor.advisorΠραβίτα, Μαρία Ηλιάνα
dc.contributor.authorΣκουρογιάννη, Ευθυμία
dc.date.accessioned2023-05-26T10:44:46Z
dc.date.available2023-05-26T10:44:46Z
dc.date.issued2023-05-23
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4401
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4240
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ασχολείται με την εφαρμογή της διοίκησης μέσω στόχων στο δημόσιο τομέα. Ξεκινώντας με τη μετάβαση από την έννοια της δημόσιας διοίκησης στην έννοια της δημόσιας διαχείρισης, εξετάζεται η ‘Νέα Δημόσια Διοίκηση’, οι μεταρρυθμίσεις που αυτή εισήγαγε, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους αναπτύχθηκε και επικράτησε στη λειτουργία των δημοσίων οργανισμών σε διάφορες χώρες του κόσμου. Διερευνάται, εξάλλου, η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας ως μια καινοτόμος μορφή οργάνωσης και το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης ως εργαλείο αυτοαξιολόγησης της απόδοσης ενός οργανισμού, η χρήση του οποίου οδηγεί στην καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου κύκλου ποιότητας σε αυτόν. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας αναπτύσσονται οι έννοιες της στρατηγικής διοίκησης και διαχείρισης, το ζήτημα της εφαρμογής του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης στον ελληνικό δημόσιο τομέα και του εκσυγχρονισμού του, λαμβάνοντας υπόψη την αποτίμηση και αξιολόγηση της απόδοσης ως αποτέλεσμα της η Διαχείρισης Βάσει Στόχων. Αναλύεται ο βαθμός υιοθέτησής της στις δημόσιες υπηρεσίες της χώρας και αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που προκύπτουν κατά την υλοποίησή της. Ακολούθως αναλύεται το εθνικό θεσμικό πλαίσιο της διοίκησης βάσει στόχων στο δημόσιο τομέα και οι αλλαγές που έχουν επέλθει σε αυτό μετά την έκδοση του ν. 3230/2004 ο οποίος καθιέρωσε το σύστημα Διοίκησης μέσω Στόχων και τη μέτρηση της αποδοτικότητας στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση, με όρους στρατηγικής διοίκησης. Τέλος επιλέγεται ως μελέτη περίπτωσης η στοχοθεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με αναφορές στοιχείων από το έτος 2018 αλλά και σήμερα. Εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο υλοποίησής της τα τελευταία έτη και διατυπώνονται προτάσεις για βελτίωση και αύξηση της αποτελεσματικότητάς της.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣτοχοθεσίαel
dc.subjectΝέα Δημόσια Διοίκησηel
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subjectΚοινό πλαίσιο αξιολόγησηςel
dc.titleΔιοίκηση μέσω στόχων στο δημόσιο τομέαel
dc.title.alternativeManaging by objectives in the public sectorel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜάνθος, Απόστολος
dc.contributor.committeeNtanos, Stamatios
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedThis paper looks at the implementation of management by objectives in the public sector. Starting with the transition from the concept of public administration to the concept of public management, it examines the New Public Administration, the reforms it introduced, as well as the reasons why it developed and prevailed in the operation of public organizations among various countries in the world. It also examines the Total Quality Management as an innovative form of organization and the Common Assessment Framework as a self-assessment tool of an organization's performance, which leads to the establishment of an integrated quality cycle in it. The second chapter provides insight into the concepts of strategic administration and management, the application of the Common Evaluation Framework in the Greek public sector, and its modernization taking into consideration the appraisal and evaluation of the efficiency as a result of the Management Based on Objectives. The dissemination of the Common Evaluation Framework in Greek public services is analysed as well as the advantages and disadvantages of its use. Next, the national institutional framework of management based on objectives in the public sector is analysed as well as the changes that have been taken place in it since the issuance of Law 3230/2004, which established the system of Management by Objectives and the measurement of efficiency in the Greek Public Administration, in terms of strategic management. Finally, the target-setting of the Ministry of Rural Development and Food is explored in a case study with data retrieved from 2018 till today. Conclusions are drawn regarding the way it has been implemented in recent years while suggestions are made to improve and increase its effectiveness.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές