Αξιοποίηση Αρχειακού υλικού σε πολιτιστικούς οργανισμούς τέχνης. Το παράδειγμα των εκθέσεων του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης (MOMA) στην ψηφιακή πλατφόρμα «Exhibition History».
The use of archival material in cultural art organizations. Case study: The “Exhibition History” digital archive of the Museum of Contemporary Art of New York (MOMA).
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χορόζη, Φιλίππα
Ημερομηνία
2020-10-16Επιβλέπων
Giannakopoulos, Georgios A.Λέξεις-κλειδιά
Αρχείο ; Μουσείο ; Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Νέας Υόρκης (MOMA) ; Αρχεία εκθέσεωνΠερίληψη
Η χρήση του αρχειακού υλικού στη σύγχρονη τέχνη και στην πρακτική της αναπαράστασης εκθέσεων αποτελεί μια νέα τάση με σκοπό την επανεξέταση και την επανερμηνεία της ιστορίας των θεσμών. Η παρούσα εργασία επιδιώκει να βοηθήσει στην κατανόηση της χρονικής επιλογής και του τρόπου αναπαράστασης που επιλέγουν τα μουσεία και οι οργανισμοί τέχνης να αξιοποιήσουν αρχειακό υλικό στην παρουσίαση των εκθέσεων τους. Μελετήθηκε αναλυτικά ως παράδειγμα το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΟΜΑ) και η απόφαση της διευθύντριας των αρχείων του, Michelle Elligott, να ανασυστήσει το σύνολο των εκθέσεων του από το 1929 έως σήμερα αποκλειστικά με τη χρήση ψηφιακού αρχειακού υλικού και τη δημιουργία της πλατφόρμας «Exhibition History». Από τη μελέτη της βιβλιογραφίας και την εξαντλητική επισκόπηση του παραδείγματος γίνεται εύκολα κατανοητό πως κάθε φορέας δύναται να αξιοποιήσει αρχειακό υλικό για την υποστήριξη των εκθέσεων του, την ανασύσταση εκθέσεων αλλά και την προσπάθεια απόδοσης νέων εναλλακτικών ερμηνειών της ιστορίας του.
Επιπλέον μελετήθηκαν οι μηχανισμοί και τα αφηγήματα που ακολουθεί ένα μουσείο για να νοηματοδοτήσει και να αναδείξει τις μουσειακές και αρχειακές συλλογές του με τη συμβολή του αρχείου. Το αρχειακό υλικό δύναται να αξιοποιηθεί στη συγκρότηση και στη λειτουργία του μουσείου, στη διαχείριση της δημόσιας εικόνας του και στην ερμηνεία των εκθεμάτων του.
Περίληψη
The use of archives in contemporary art and the practice of exhibition representation is a new trend aiming at reviewing and reinterpreting the history of institutions. The aim of this paper is to provide a better understanding of how and why museums and art institutions choose to use archives in their exhibition practices. The Museum of Modern Art in New York (MOMA) along with the choice of its archive chief, Michelle Elligott, to reconstruct all of its exhibitions from 1929 until today using digital archives and creating an "Exhibition History" platform was studied thoroughly as an example. After studying the bibliography and the exhaustive review of this example, we conclude that cultural institutions can leverage archives to support their exhibitions and new alternative interpretations of their history.
In addition, the mechanisms and narratives that are followed by a museum were studied in order to highlight and provide meaning to its museum and archival collections by leveraging the archives in order to organize and operate the museum, manage its public image and provide interpretation for its exhibits.