Επιχειρηματική ευφυΐα, τεχνητή & συναισθηματική νοημοσύνη, στρατηγικές αποφάσεις επιχειρήσεων και η στάση και συμπεριφορά των διαδικτυακών καταναλωτών απέναντι σε αυτές
Business intelligence, artificial & emotional intelligence, strategic business decisions and the attitude of online consumers towards them
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ανδρέου, Μάρθα Μαρία
Ημερομηνία
2023-06-23Επιβλέπων
Rizomyliotis, IoannisΛέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματική ευφυΐα ; Αποθήκη δεδομένων ; Μεγάλα δεδομένα ; Επιχειρηματικά μοντέλα ; Μηχανική μάθηση ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Στρατηγικό μάρκετινγκ ; Εμπειρία πελάτη ; Προσωπικά δεδομένα ; Πρόθεση αγοράς ; Διαδικτυακή διαφήμιση ; Business intelligence ; Data warehouse ; Big data ; Business models ; Big data-Driven marketing ; Machine learning ; Artificial intelligence ; Emotional intelligence ; Market intelligence ; Strategic marketing ; Customer experience ; Personal data ; Purchase intention ; E-Loyalty ; Online advertisingΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη αναπτύσσεται γύρω από ένα στρατηγικό πλαίσιο που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις στο πεδίο του μάρκετινγκ, και αναπτύσσουν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που στηρίζονται στα δεδομένα που συλλέγουν με διάφορους τρόπους, ώστε να επιτύχουν την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών τους. Η ανάλυση της επιστημονικής βιβλιογραφίας προσεγγίσει τις στρατηγικές αποφάσεις των επιχειρήσεων που στηρίζονται στην επιχειρηματική ευφυΐα, την τεχνητή νοημοσύνη και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Συμπληρωματικά, πραγματοποιήθηκε έρευνα με χρήση ειδικού ερωτηματολογίου, με σκοπό την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά των διαδικτυακών καταναλωτών και τη στάση τους απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη, συνδυάζοντας τις διαδικτυακές διαφημίσεις, την αντίληψη τους σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα όπως επίσης και ψυχολογικούς παράγοντες. Στη μελέτη αυτή, παρουσιάζεται πως οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των πελατών τους σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να διαμορφώσουν επιτυχημένο και πιο εξατομικευμένο σχέδιο μάρκετινγκ. Μέσω της έρευνας αναφέρονται επίσης, η στάση των διαδικτυακών χρηστών απέναντι σε νέες τεχνολογίες, η αλληλεπίδραση με αυτές αλλά και το πόσο ώριμοι είναι να δεχτούν την επικοινωνία με μια μηχανή, η στάση τους απέναντι στα cookies και τέλος, πληροφορίες σχετικές με τις ηλεκτρονικές τους αγορές.
Περίληψη
The current study is developed around a strategic framework used by companies, in the field of marketing, while developing artificial intelligence applications that are powered from the data they collect in various ways in order to achieve customer satisfaction and loyalty. The analysis of the scientific literature approaches strategic business decisions which are based on business intelligence, artificial intelligence and emotional intelligence. In addition, a survey was conducted using a specific questionnaire to gather information regarding the behavior of online consumers and their attitudes towards artificial intelligence, combining also online advertisements, customers’ perception of their personal data as well as psychological factors.
In this paper, it is presented how companies can utilize the emotional intelligence of their customers in combination with artificial intelligence to formulate a successful and more personalized marketing plan. Through this research, the attitude of online users towards new technologies and their interaction with them it is also indicated. Moreover, it is shown how mature they are in order to accept that they have to communicate with a machine, and what attitude they have towards cookies. Finally, information related to customers’ online purchases is also reported.