Διαταραχή αυτιστικού φάσματος στην προσχολική και σχολική ηλικία:καλές εκπαιδευτικές πρακτικές
Autism spectrum disorder in preschool and school age:good educational practices
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Αετού, Ευαγγελία
Date
2023-07-07Abstract
Για χρόνια κυριαρχούσε η άποψη ότι η διαταραχή αυτιστικού φάσματος είναι μία στατική κατάσταση. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα νεύρο-συμπεριφορικό σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από σημαντικά ποιοτικά ελλείμματα στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, το οποίο με την εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων επιδέχεται σπουδαίας βελτίωσης. Με βάση τα αποτελέσματα ερευνών έχει αποδειχθεί ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί η εμφάνιση της διαταραχής στα παιδιά. Χάρη στα σύγχρονα διαγνωστικά κριτήρια που εφαρμόζουν οι ειδικοί μπορεί να γίνει πρώιμη ανίχνευση και διάγνωση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος. Υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες αναπτυξιακών διαταραχών και η κάθε μία έχει την κλινική της εικόνα. Λόγω της επιδημιολογικής αύξησης αλλά και της συμπτωματολογίας της κάθε διαταραχής, έχει παρουσιαστεί πλήθος εκπαιδευτικών μεθόδων με επίκεντρο την γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών με διάγνωση ΔΑΦ. Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα γίνει προσπάθεια να παρουσιάσουμε τις κατηγορίες διαταραχών αυτιστικού φάσματος και να αναδείξουμε τις σύγχρονες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Είναι αποδεκτό ότι όταν η έγκαιρη διάγνωση συνδυάζεται με τη συστηματική εφαρμογή κατάλληλων θεραπευτικών και εκπαιδευτικών προσεγγίσεων υπάρχει σημαντική εξέλιξη στην ποιότητα ζωής του παιδιού.
Abstract
For years, the dominant view was that autism spectrum disorder is a static condition. In fact, it is a neurobehavioral syndrome characterized by significant qualitative deficits in communication and social interaction, which, with the application of appropriate meth-ods, can be greatly improved. Based on research results, it has been shown that in recent years the occurrence of the disorder in children has increased. Thanks to the modern diagnostic criteria applied by specialists, early detection and diagnosis of autism spectrum disorders can be made. There are different categories of developmental disorders and each one has its own clinical picture. Due to the epidemiological increase as well as the symptomatology of each disorder, a number of educational methods have been present-ed focusing on the cognitive and social development of children with a diagnosis. In this thesis, an attempt will be made to present the categories of autistic spectrum disorders and to highlight modern educational interventions. The method that will be used is the literature review. It is accepted that when early diagnosis is combined with the systematic application of appropriate therapeutic and educational approaches there is a significant development in the child's quality of life.