Ο εκσυγχρονισμός της Φρεμπελιανής προσέγγισης στις προκλήσεις του σήμερα. Μελέτη περίπτωσης- εμπειρική έρευνα.
The modernization of the Froebelian approach to today’s challenges. Crediting study- empirical research.
Keywords
Φρεμπελιανή προσέγγιση ; Προσχολική αγωγή ; Παιχνίδι ; Μάθηση ; ΥλικάAbstract
Σκοπός
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει τις πρωτοπόρες για την εποχή παιδαγωγικές αρχές και τεχνικές του Γερμανού παιδαγωγού Friedrich Froebel αρχές του 18ου αιώνα μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα. Αυτές οι πεποιθήσεις και οι τεχνικές έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αναγνώριση της παιδικής ηλικίας και της σπουδαιότητας του παιχνιδιού στα πρώτα χρόνια ζωής του ανθρώπου. Επίσης, η παρούσα εργασία θα επιχειρήσει να αναδείξει έναν τρόπο προσέγγισης της φιλοσοφίας του Γερμανού παιδαγωγού σε ένα οργανωμένο πλαίσιο προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Μέθοδος
Η μέθοδος διερεύνησης του θέματος είναι εμπειρική, με την τεχνική της μελέτης περίπτωσης. Οι ενέργειες για την ανάδειξη του θέματος είναι η βιβλιογραφική έρευνα κλασικών, σύγχρονων συγγραμμάτων και άρθρων όπου θα αναλυθούν οι αντιλήψεις και οι τεχνικές της εποχής όπου πρωτοπόρησε ο Friedrich Froebel. Παράλληλα, θα γίνει ανάλυση και μελέτη της περίπτωσης του προσχολικού κέντρου εκπαίδευσης και αγωγής του εξωτερικού (Ηνωμένο Βασίλειο) το οποίο λειτουργούσε με επικυρωμένες στο σήμερα τεχνικές και αντιλήψεις του Friedrich Froebel. Στο συγκεκριμένο προσχολικό κέντρο πραγματοποίησα Πρακτική Άσκηση μέσω του προγράμματος Erasmus+ ως προπτυχιακή φοιτήτρια στη φάση της ολοκλήρωσης των σπουδών μου του πρώτου επιπέδου.
Αποτελέσματα- Συμπεράσματα
Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν αναδεικνύουν τις σύγχρονες αντιλήψεις που είχε ο Friedrich Froebel εκείνη την εποχή για την σπουδαιότητα της παιδικής ηλικίας και των μεθόδων διαπαιδαγώγησης των παιδιών. Οι παιδαγωγικές του πρακτικές εφαρμόζονται έως σήμερα με πολλούς υποστηρικτές σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι εμφανές το σημείο όπου οι σύγχρονες απόψεις είναι αντίρροπες με τις αντιλήψεις του Friedrich Froebel απέναντι στην θρησκεία.
Abstract
Purpose
The aim of the thesis is to highlight the pioneering pedagogical principles and techniques of the German pedagogue Friedrich Froebel from the early 18th century to the mid-19th century. These beliefs and techniques played an important role in the recognition of childhood and the importance of play in the early years of life. Furthermore, this paper will attempt to highlight a way of approaching the German educator's philosophy in an organized early childhood education and training context.
Method
The method of investigation is empirical, using the case study technique. The actions to highlight the topic are the bibliographic research of classical, contemporary writings and articles where the concepts and techniques of the era where Friedrich Froebel pioneered will be analyzed. At the same time, the case study and analysis of the pre-school education and training centre abroad (United Kingdom) which operated with techniques and concepts of Friedrich Froebel validated today will be carried out. In this pre-school centre I carried out an Internship through the Erasmus+ programme as an undergraduate student in the phase of completing my first level studies.
Results- Discussion
The results and the conclusions that emerge highlight the modern perceptions that Friedrich Froebel had at that time about the importance of childhood and the methods of educating children. His pedagogical practices are still applied today with many supporters all over the world. It is evident where modern views are at odds with Friedrich Froebel's views towards religion.