Στον Μαραθώνα
In Marathon
Λέξεις-κλειδιά
Πορτραίτο ; Περιπλάνηση ; Φωτογραφία τοπίου ; Καλλιτεχνικό ντοκουμέντο ; Αποστασιοποιημένο ύφοςΠερίληψη
Στο πρώτο μέρος της εργασίας εισάγεται το γενικότερο πλαίσιο της φωτογραφικής
πρακτικής που ακολουθήθηκε, η οποία εντάσσεται στο «καλλιτεχνικό ντοκουμέντο».
Εξηγούνται οι διαφορές του καλλιτεχνικού ντοκουμέντου σε σχέση με το ντοκουμέντο
στοχεύοντας αποκλειστικά στην τεκμηρίωση, ενώ γίνεται μια σύντομη ιστορική
ανασκόπηση στις διαφορετικές μορφές που έχει πάρει.
Στην συνέχεια γίνεται μια αναφορά στην ιστορία του φωτογραφικού πορτραίτου και στο
έργο «Strangers Passing» του Joel Sternfeld. Ειδικότερα, αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο
αντλούνται πληροφορίες από ένα πορτραίτο με παραδείγματα από την συγκεκριμένη
ενότητα. Στη συνέχεια αναλύεται το έργο «Sleeping by the Mississippi» του Alec Soth και
δίδεται έμφαση στην συνεισφορά της φωτογραφίας τοπίου στην διεύρυνση του κοινωνικού
χώρου, στον οποίο παρουσιάζονται οι φωτογραφιζόμενοι. Συμπληρωματικά εξηγείται η
σημασία της πρακτικής της περιπλάνησης που αποτελεί συστατικό στοιχείο της παρούσας
εργασίας. Το τρίτο και τελευταίο μέρος επικεντρώνεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της
περιοχής του Μαραθώνα, στην οποία πραγματοποιήθηκε το έργο.
Περίληψη
The first part of the thesis introduces the term artistic documentary and analyzes its
differences with documentary, its history, and the different paths it takes.
Continuously, the thesis introduces a brief history of the photographic portrait and analyzes
the way we read portraits employing as case study the work of Joel Sternfeld «Strangers
Passing». Additionally, according to the thesis Alec Soth’s project «Sleeping by the
Mississippi» contributes to the significant role of landscape pictures in adding more depth to
a series of portrait photographs. Furthermore, the art of wandering is a key element in the
project. The thesis concludes by focusing on the unique characteristics of the Marathonas
area, which is presented in my photographic project