Show simple item record

Ο πληθωρισμός στα ποτά στην Ελλάδα & στην Ευρώπη

dc.contributor.advisorΑλ Ινσάουι, Ραμζί
dc.contributor.authorΤαπεινού, Δήμητρα
dc.date.accessioned2023-07-19T09:48:38Z
dc.date.available2023-07-19T09:48:38Z
dc.date.issued2023-03-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4733
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4571
dc.description.abstractΟ πληθωρισμός είναι ένα οικονομικό φαινόμενο που εμφανίζεται σε διάφορες περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, στην Ευρωζώνη είναι επιθυμητό στη σύγχρονη εποχή να διατηρείται ένας πληθωρισμός 1,5 έως 2%, καθώς και ο αποπληθωρισμός είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να αποφεύγεται, διότι είναι σημείο μιας αποδυναμωμένης οικονομίας. Εντούτοις, οι εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, με κύρια την κρίση της πανδημίας και στη συνέχεια τον πόλεμο στην Ανατολική Ευρώπη, έχουν επηρεάσει έντονα τον πληθωρισμό, τόσο στην Ευρωζώνη όσο και στη χώρα μας. Μια από τις αγορές που έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό είναι αυτή των αλκοολούχων ποτών. Αν και οι διακυμάνσεις δεν έχουν ακολουθήσει τις ιδιαίτερα μεγάλες αυξήσεις που έχουν παρατηρηθεί στον τομέα της ενέργειας, η πανδημία έχει κάνει εμφανή της επιπτώσεις της και σε αυτόν τον τομέα. Ζητούμενο σε αυτήν την εργασία είναι αφενός να πραγματοποιηθεί μια ανάλυση για την οικονομική επιστήμη και τον πληθωρισμό εν γένει, και στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί μια αναλυτική ανασκόπηση των τεσσάρων εξαμήνων που αφορούν το 2020 και 2021, ιδίως για τα αλκοολούχα ποτά. Αφετέρου, να εξεταστεί η συμβολή των καρτέλ και των μεσαζόντων στην αγορά των αλκοολούχων ποτών, με ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα, όπου η παρουσία και των δύο αυτών παραγόντων δείχνει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠληθωρισμόςel
dc.subjectΑλκοολούχα ποτάel
dc.subjectΕυρώπηel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectΟικονομίαel
dc.subjectΚαρτέλel
dc.subjectΜεσάζοντεςel
dc.titleΟ πληθωρισμός στα ποτά στην Ελλάδα & στην Ευρώπηel
dc.title.alternativeInflation for beverages in Europe and Greeceel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣεχάντε, Αντνάν
dc.contributor.committeeΖάβαλη, Μαρία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Τροφίμωνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτώνel
dc.description.abstracttranslatedInflation is an economic phenomenon that occurs in all periods of history. Today the European Central Bank aims to maintain an inflation of 1.5 to 2% in the Euro zone, as well as deflation is a phenomenon to be avoided because it is a sign of a weakened economy. However, developments at the international level, mainly the pandemic crisis and then the war in Eastern Europe, have strongly affected inflation, both in the Euro zone and in our country. One of the markets that has been greatly affected is that of alcoholic beverages. Although fluctuations have not followed the particularly large increases seen in the energy sector, the pandemic has shown its effects in this sector as well. The aim of this paper is to firstly carry out an analysis of economics and inflation in general, and then an analytic review of the four semesters covering 2020 and 2021, in particular for alcoholic beverages. On the other hand, the contribution of cartels and middlemen in the alcoholic beverages market was examined, with special reference to Greece, where the presence of both of these factors seems to greatly influence the market.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές