Μελέτη ναυτικών ατυχημάτων με εμπλεκόμενες επικίνδυνες ουσίες κατά την περίοδο 1992-2022
Study and analysis of ship accidents with hazardous substances involved during the period 1992-2022
Keywords
IMO ; Ναυτικά ατυχήματα ; Ρύπανση περιβάλλοντοςAbstract
Τα ναυτικά ατυχήματα όπου υπάρχουν διαρροές πετρελαίου και άλλων επικίνδυνων ουσιών στη θάλασσα αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα παγκοσμίως. Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθώ με τη στατιστική μελέτη και ανάλυση ναυτικών ατυχημάτων διάφορων τύπων πλοίων κατά την χρονική περίοδο 1992-2022. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στους όρους ναυτικό ατύχημα, ρύπανση, επικίνδυνες ουσίες και αναλύονται τα αίτια και οι συνέπειες αυτών στο περιβάλλον αλλά και σε διάφορους τομείς της κοινωνίας όπως είναι η οικονομία αλλά και η ανθρώπινη υγεία.
Επιπλέον, αναλύονται οι μέθοδοι που έχουν χρησιμοποιήσει τόσο ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός(IMO) όσο και τα κράτη με σκοπό την πρόληψη την ρύπανσης αλλά και την επιτυχή αντιμετώπιση αυτής.
Τέλος, στο δεύτερο κεφάλαιο ακολουθεί η διαδικασία της μελέτης των ατυχημάτων αυτών με σκοπό την διεξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων.
Πιο συγκεκριμένα συμπεριλήφθηκαν οχτώ τύποι πλοίων όπου περιλαμβάνονται τα Bulk Carriers,τα κρουαζιερόπλοια, τα αλιευτικά, τα General Cargo,τα LPG,τα LNG,τα δεξαμενόπλοια και τα Ro-Ro Passenger και αναλύθηκαν 1487 ατυχήματα κατά την περίοδο αυτήν.
Abstract
Ship accidents where oil and other hazardous substances are involved are one of the most serious environmental problems worldwide. In the current diploma thesis I will deal with the statistical study and analysis of ship accidents of various types of ships during the period 1992-2022. In the first chapter, an introduction is made to the terms marine accident, pollution, dangerous substances and the causes and consequences of these are analyzed in the environment and in various sectors of society such as the economy and human health.
In addition, the methods used by both the International Maritime Organization (IMO) and the states in order to prevent pollution as well as successfully deal with it are analyzed.
Finally, in the second chapter follows the process of studying these accidents in order to draw scientific conclusions.
More specifically, eight ship types including Bulk Carriers, Cruise Ships, Fishing Vessels, General Cargo, LPG, LNG, Tankers and Ro-Ro Passengers were included and 1487 accidents were analyzed during this period.