Σοβαρό παιχνίδι προσομοίωσης εκκένωσης εκπαιδευτικού ιδρύματος σε περιπτώσεις φωτιάς, πλημμύρας ή σεισμού
Serious game for educational institution evacuation in case of fire, flood or earthquake
Λέξεις-κλειδιά
Σοβαρό παιχνίδι ; Εκκένωση εκπαιδευτικού ιδρύματος ; Τρισδιάστατα παιχνίδια πλατφόρμας ; Φυσική καταστροφή ; Unity ; Ανάπτυξη παιχνιδιώνΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με την ανάλυση, τον σχεδιασμό και την
υλοποίηση ενός τρισδιάστατου σοβαρού παιχνιδιού, το οποίο στοχεύει να
προσομοιώσει την εκκένωση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε τρεις διαφορετικές
περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, οι οποίες περιλαμβάνουν την φωτιά, τον
σεισμό και την πλημμύρα.
Αναλυτικότερα, το σοβαρό αυτό παιχνίδι δημιουργήθηκε με την χρήση της
πλατφόρμας Unity, η οποία προσφέρει πολλές δυνατότητες και εργαλεία. Έχει ως
σκοπό την ενημέρωση των μαθητών δημοτικού και γυμνασίου πάνω στους
κινδύνους των φυσικών καταστροφών, καθώς και στην εκμάθηση των
πρωτοκόλλων εκκένωσης, με την χρήση εξειδικευμένων ερωτήσεων, προκειμένου
να μπορούν να αντεπεξέλθουν ορθά στις ανάλογες συνθήκες. Για την καλύτερη
αλληλεπίδραση των χρηστών με τον πρόγραμμα έγινε ενσωμάτωση τεχνικών
θετικής και αρνητικής ανατροφοδότησης, καθώς και ακολουθήθηκαν μοντέλα
δημιουργίας παιχνιδιών με την πρόθεση της δημιουργίας ενός προσιτού χώρου, ο
οποίος θα είχε ως τελικό στόχο την διαδραστική και αποτελεσματική
διαπαιδαγώγηση των μαθητών.
Το παιχνίδι δίνει την δυνατότητα αναπαράστασης και δημιουργίας
οποιουδήποτε εκπαιδευτικού ιδρύματος, θέτοντας με τον τρόπο αυτό πιο
προσωποποιημένη την εμπειρία των χρηστών και παρέχει δυνατότητες για
καλύτερη προσομοίωση και εκμάθηση των μαθητών. Τέλος, στο έγγραφο
αναλύονται εκτενέστερα οι μεθοδολογίες που ακολουθήθηκαν για να ολοκληρωθεί
αυτή η έρευνα, καθώς και παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική του σοβαρού παιχνιδιού,
η οποία περιλαμβάνει τις στατικές σκηνές και τις πίστες, μέσα από τις οποίες ο
χρήστης καλείται να εξετάσει τις γνώσεις του.
Περίληψη
This thesis focuses on the analysis, design and implementation of a 3D
serious game, which aims to simulate the evacuation of educational institutions in
three different cases of natural disasters, which include fire, earthquake and flood.
In more detail, this serious game was created using the Unity platform, which
offers many possibilities and tools. It aims to inform elementary and high school
students about the risks of natural disasters, as well as learning the evacuation
protocols, using specialized questions, so that they can properly react and behave
in the corresponding conditions. For better user interaction with the program,
positive and negative feedback techniques were integrated, as well as game
creation models were followed with the intention of creating an accessible space,
which would have as its final goal the interactive and effective education of students.
This serious game provides the potential for representation and creation of
any educational institution, thereby making the user experience more personalized
and creating opportunities for better evacuation simulation and student learning.
Finally, this thesis elaborates on the methodologies followed to complete the
research project and it also presents the architecture of the serious game, which
includes the static scenes and the levels through which the users are able to
examine their knowledge.