Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας άσκησης ηγεσίας στους οργανισμούς υγείας
Emotional intelligence as a factor in exercising leadership in health organizations
Keywords
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Ενσυναίσθηση ; Ηγεσία ; Υπηρεσίες υγείας ; Οργανισμοί υγείαςAbstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αποδείξει την σημαντικότητα ύπαρξης συναισθηματικής νοημοσύνης στους χώρους υγείας. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται προσέγγιση του όρου αυτού για να γίνει κατανοητή η αξία ύπαρξής της, παρουσιάζοντας της σημαντικότερες θεωρίες της. Εν συνεχεία παραθέτεται η έννοια της ηγεσίας , παρουσιάζοντας τους τύπους και τις βασικές συμπεριφορές του ηγέτη, ολοκληρώνοντας το κεφάλαιο αυτό με την συνύπαρξη του όρου αυτού και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Στο σημείο αυτό θα αναφερθεί ο τρόπος που μπορεί η νοημοσύνη αυτή να ωφελήσει στην άσκηση ηγετικών ρόλων . Επιπροσθέτως γίνεται αναφορά της χρησιμότητας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στους Οργανισμούς Υγείας, κατά πόσο μπορεί να γίνει εφαρμογή του όρου αυτού στους χώρους υγειονομικής περίθαλψης. Ολοκληρώνοντας την ανασκόπηση αυτή θίγεται το ζήτημα της επαγγελματικής ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας και κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη σαν παράγοντας μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την βελτίωση της.
Abstract
The aim of this thesis is to substantiate is to demonstrate the importance of having emotional intelligence in healthcare settings. In the first part of the work, this term is approached in order to understand the value of its existence, presenting its most important theories. The concept of leadership is then presented, presenting the types and the basic behaviors of the leader, concluding this chapter with the coexistence of this term and emotional intelligence. At this point it would be mentioned how this intelligence can benefit in exercising leadership roles. In addiction, reference is made to the usefulness to the emotional intelligence in healthcare organisation, to what extent this term can be applied in healthcare settings. In conclusion, this review raises the issue of the professional satisfaction of health professionals and whether emotional intelligence as a factor can be the springboard of this improvement