Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή της συμβουλευτικής καθοδήγησης (mentoring) στον κλάδο της εκπαίδευσης, η εργασιακή ικανοποίηση και η οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.authorΖώη, Δήμητρα
dc.contributor.authorΧρυσονίδου, Αφροδίτη
dc.date.accessioned2023-07-24T21:42:27Z
dc.date.available2023-07-24T21:42:27Z
dc.date.issued2023-07-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4819
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4657
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία διερευνάται η εφαρμογή της συμβουλευτικής στο εργασιακό περιβάλλον και συγκεκριμένα στον τομέα της εκπαίδευσης. Τα τελευταία χρόνια ο θεσμός του mentoring εξαπλώνεται ιδιαίτερα σε χώρες του εξωτερικού ενώ στην Ελλάδα κάνει δειλά βήματα κερδίζοντας ωστόσο δημοτικότητα στον κύκλο των εκπαιδευτικών παρόλη την αρχική διστακτικότητα. Το mentoring ως ιδέα και ως πρακτική πλέον θεωρείται απαραίτητο για την επίτευξη προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης-επιτυχίας. Γι’ αυτό προγράμματα συμβουλευτικής αναπτύχθηκαν και εφαρμόζονται σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς και σε επιχειρήσεις. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε και να ερευνήσουμε τον ρόλο του μέντορα ο οποίος ως έμπειρος εκπαιδευτικός προσφέρει εξατομικευμένη βοήθεια και στήριξη σε άπειρους εκπαιδευτικούς. Επιπροσθέτως στην συγκεκριμένη εργασία θα ασχοληθούμε με την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δηλαδή κατά πόσο η εργασία τους προσφέρει θετικά συναισθήματα για τον ρόλο που εκτελούν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους στον χώρο εργασία τους. Η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός παράγοντας για την ποιότητα της διδασκαλίας και την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων καθώς επηρεάζει την αποδοτικότητα και δημιουργικότητά τους. Η συνολική απόδοση των εκπαιδευτικών μονάδων εξαρτάται από τους εκπαιδευτικούς τους και το επίπεδο δέσμευσής τους επηρεάζεται άμεσα από τον βαθμό ικανοποίησης από την εργασία τους. Επίσης θα διερευνηθεί η οργανωσιακή δέσμευση που επιδεικνύουν οι εκπαιδευτικοί στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η οργανωσιακή δέσμευση εκφράζεται με το δέσιμο με τους υπόλοιπους συναδέλφους, τον προϊστάμενο, τους μαθητές. Καθώς αρχικά θα επιχειρηθεί η αποσαφήνιση της έννοιας, εν συνεχεία θα γίνει προσέγγιση της έννοιας με βάση την αρθρογραφία, ενώ θα περιγραφούν τα μοντέλα και οι κατηγοριοποιήσεις της. Αρχικά θα γίνει ανάλυση των εννοιών σε θεωρητικό πλαίσιο βάσει βιβλιογραφικής έρευνας. Το δεύτερο σκέλος βασίζεται σε εμπειρική έρευνα ανάλυσης ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων με αξιοποίηση δομημένου ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 108 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο μέσω Google Forms το οποίο αποτελούταν από 11 ερωτήσεις οι οποίες αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία και 22 ερωτήσεις οι οποίες διερευνούσαν την εφαρμογή της συμβουλευτικής καθοδήγησης στον κλάδο της Εκπαίδευσης, τα επίπεδα της εργασιακής ικανοποίησης και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών. Η στατιστική επεξεργασία πραγματοποιήθηκε με το υπολογιστικό πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης SPSS.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣυμβουλευτική καθοδήγησηel
dc.subjectMentoringel
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subjectΟργανωσιακή δέσμευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ συμβολή της συμβουλευτικής καθοδήγησης (mentoring) στον κλάδο της εκπαίδευσης, η εργασιακή ικανοποίηση και η οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativeThe contribution of mentoring in the field of education, job satisfaction and organizational commitment of teachersel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΓκούμας, Σπυρίδων
dc.contributor.committeePANOPOULOS, ANASTASIOS
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)el
dc.description.abstracttranslatedThe current thesis investigates the application of counseling in the work environment and specifically in the field of Education. In recent years, the concept of mentoring comes into effect especially in foreign countries, while in Greece it is beginning to take its first steps and gain popularity among teachers despite their initial hesitancy. Mentoring as an idea and as a practice is now considered necessary to achieve personal and professional success. For this reason, consulting programs were developed and implemented in educational organizations and businesses. Through a detailed literature review, the role and significance of the mentor who as an experienced guide offers personalized help and supports inexperienced teachers is presented. In addition, our team explores the job satisfaction of teachers, that is, whether their work offers them the proper retribution in regards to the role they perform during their teaching. Job satisfaction is a determining factor for the quality of teaching and the fulfillment of educational goals as it affects efficiency and creativity. The overall performance of educational units depends on their teachers whose level of commitment is directly affected by their degree of job satisfaction. Furthermore, the organizational commitment shown by teachers in educational organizations is also investigated. Organizational commitment is expressed as the bonding of the teacher with other colleagues, supervisors, and students. Initially, the clarification of the concept will be attempted. Subsequently, this concept will be approached based on the literature where its models and categorizations will be described. In the first part of the thesis, the aforementioned concepts are analyzed in a theoretical framework based on the literature. In the second part, empirical research is held where qualitative and quantitative data is analyzed using a structured questionnaire. Τhe research involved 108 teachers of primary and secondary education that were asked to answer a questionnaire via google forms. This questionnaire consisted of 11 queries related to demographic data and 22 queries meant to investigate the application of guidance counseling in the field of Education, the levels of work satisfaction, and the organizational commitment of teachers. The statistical processing of the data acquired was performed using the SPSS statistical analysis program.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές