Αρχές λειτουργίας & προσομοίωση συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας αεροσκαφών
Operation principles & simulation for aircraft electrical power systems
Λέξεις-κλειδιά
Συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας ; Ηλεκτρικές μηχανές ; Συσσωρευτές ; Αισθητήρες ; Ενεργειακός ισολογισμός ; MATLAB ; Αεροπλάνο ; Simulink ; Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ; ΜετασχηματισμόςΠερίληψη
Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναλύεται η δομή καθώς και η αρχή λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας που είναι εγκατεστημένο σε ένα αεροσκάφος. Αρχικά παρουσιάζονται οι διάφοροι μέθοδοι με τους οποίους, ένα αεροσκάφος παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται ώστε να λειτουργήσουν τα πολυάριθμα συστήματα του. Στην συνέχεια αναλύεται η αρχή λειτουργίας των συσκευών καθώς και των εξαρτημάτων, τα οποία διαμεσολαβούν στο μετασχηματισμό, τη μετατροπή, τη διανομή και την κατανάλωση της παραγόμενης αυτής ηλεκτρικής ενέργειας. Ακολούθως παρουσιάζεται η δομή του ηλεκτρικού συστήματος ενός πραγματικού μεταγωγικού αεροπλάνου μεγάλου μεγέθους. Στο συγκεκριμένο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας πραγματοποιείται ενεργειακός ισολογισμός, στον οποίο καταγράφονται οι ενεργειακές απαιτήσεις του συστήματος για τρεις διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας του αεροπλάνου (τροχοδρόμηση, απογείωση/προσγείωση, κανονική πτήση). Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων αυτών έγινε χρήση κώδικα, ο οποίος γράφτηκε στο προγραμματιστικό πακέτο Matlab. Τέλος με χρήση των αποτελεσμάτων του ενεργειακού ισολογισμού υλοποιήθηκε το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας του αεροπλάνου στο Simulink του προγραμματιστικού πακέτου Matlab. Με την υλοποίηση της προσομοίωσης αυτής συλλέγονται πληροφορίες για την συμπεριφορά του ηλεκτρικού συστήματος του αεροπλάνου σε διάφορες λειτουργικές καταστάσεις.
Περίληψη
In the context of this thesis, it is analyzed the structure of the electrical system and also the operation principles of the electrical power system is based on the aircraft. At first, different methods of producing electricity that an aircraft has used, are presented with the purpose of making its multiple systems operational. Next, there is a full analyzation to the working principles of the devices as well as the components that mediate to the transformation, the conversion, the distribution and the consumption of the produced electrical energy of an aircraft. Subsequently, it is presented the formation of the electrical system of a real cargo airplane with big dimensions. In this particular electrical power system an energy balance calculation is defined based on the amount of energy that the airplane’s system is in need for three operating conditions (ground run, take off/landing, normal flight). The results of the energy balance calculation are defined with the use of a code that is written to a programming platform named Matlab. Finally, with the use of the calculated results of the energy balance, the power supply system of the airplane was implemented to Simulink of the Matlab. With the implementation of this Simulation a lot of information is collected to describe the exact behavior of the electrical system of an airplane to various functions conditions.