Διαχείριση κρίσεων στα ξενοδοχεία (η περίπτωση του Κορονοϊού - COVID-19)
Crisis management in hotels (the case of COVID-19)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Σταματάκης, Αντώνης
Date
2022-08Advisor
Σεργόπουλος, ΚωνσταντίνοςKeywords
Τουρισμός ; Κορονοϊός ; Πανδημία ; Tourism ; COVID-19 ; Pandemic ; Διαχείριση κρίσεων ; Crisis managementAbstract
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και συμβάλλει τα μέγιστα στην οικονομική αλλά και στην κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Βασικό συστατικό του τουρισμού, αποτελεί ο τομέας της φιλοξενίας σε όλες του τις μορφές, εκ των οποίων η πιο διαδεδομένη και η πιο αξιόπιστη είναι τα ξενοδοχεία. Το ξενοδοχείο απαρτίζεται από πολλά διαφορετικά τμήματα όπου το καθένα επιτελεί συγκεκριμένο ρόλο. Τα τμήματα αυτά αποτελούνται από άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, έτοιμο να εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη των τουριστών. Ωστόσο, ακόμα και αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο για μια επιτυχή πορεία. Ο λόγος ακούει στο όνομα κρίση. Η κρίση μπορεί να λάβει πολλές μορφές, να επηρεαστεί από πολλές διαφορετικές συνθήκες και αιτίες ενώ μπορεί να επηρεάσει ανεπανόρθωτα μία επιχείρηση. Οπότε θεωρήθηκε επιβεβλημένο να αναπτυχθούν τρόποι και διαδικασίες ώστε οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να μπορούν να διαχειριστούν την κρίση και να την αντιμετωπίσουν προτού υπάρξουν ανεξέλεγκτες συνέπειες και δη καταστροφικές. Το σύνολο των διαδικασιών αυτών ονομάστηκε Διαχείριση Κρίσεων (CrisisManagement). To 2019 ξέσπασε ο ιός Covid-19 και μέσα στο 2020 αναβαθμίστηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) σε πανδημία. Επρόκειτο περί ενός κορονοϊού, του οποίου τα συμπτώματα σε περίπτωση νόσησης μπορεί να αποβούν μοιραία, και μεταδίδεται με την ανθρώπινη επαφή. Επομένως , μέχρι να βρεθεί θεραπεία και τρόπος αντιμετώπισης οι κοινωνίες παγκοσμίως τέλεσαν υπό καθεστώς εγκλεισμού και καραντίνας, κάτι που είχε βαριές συνέπειες για τον τουρισμό και την κοινωνία γενικότερα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως. Η εκπόνηση της εργασίας έχει ως στόχο να μελετήσει τις συνέπειες που προέκυψαν για τα ξενοδοχεία από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που εφαρμόσθηκαν και παράλληλα να αναλύσει το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από την διαχείριση κρίσεων.
Abstract
The tourism industry is one of the strongest pillars of the Greek economy and contributes the most to the economic and social development of the country. A key component of tourism is the field of hospitality in all its forms, of which the most widespread and the most reliable are hotels. A hotel is comprised of many different departments where each one fulfils a specific role. These departments consist of highly trained personnel, ready to accommodate every need of the tourists. However, even this cannot be a guarantee for a successful course. The reason is called crisis. Crisis can take many forms and be affected by many different conditions and causes while it can irreparably affect a business. So it was considered imperative to develop ways and procedures so that hotel businesses can manage the crisis and deal with it before there are uncontrollable and even catastrophic consequences. The set of these procedures was called Crisis Management. In 2019 the Covid-19 virus broke out and in 2020 it was upgraded by the World Health Organization (WHO) to a pandemic. It was a corona virus, the symptoms of which in case of illness can be fatal, and it is transmitted by human contact. Therefore, until a cure and a way to deal with it were found, societies worldwide were under confinement and quarantine, which had dire consequences for tourism and society in general, not only in Greece, but worldwide. The aim of thispaper is to study the impact on hotels, resulting from the travel restrictions that were implemented and at the same time to analyse the theoretical framework around crisis management.