Διατροφική επισήμανση σε ελληνικά τυριά
Food labelling on traditional greek cheeses
Keywords
Τυριά ; Διατροφική επισήμανσηAbstract
Η διατροφική επισήμανση στα ελληνικά τυριά, αλλά και γενικότερα στα τρόφιμα,
έχει πρωτεύοντα ρόλο στη σωστή ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού. H παρούσα
εργασία διερευνά τη διατροφική επισήμανση σε δείγματα επιλεγμένων ελληνικών
τυροκομικών προϊόντων.
Αρχικά, εστιάζει στα προϊόντα της οικογενειακής επιχείρησης ‘’ΚΑΛΛΙΟΝ Α.Ε.’’,
παραθέτοντας τα αποτελέσματα των αναλύσεων διατροφικής αξίας των δειγμάτων
της συγκεκριμένης εταιρείας και μελετώντας αν αυτά επισημαίνονται στις
συσκευασίες της, ενώ κάνει αναφορά και στους ισχυρισμούς διατροφής που
προκύπτουν για αυτά. Στη συνέχεια, παραθέτει παραδείγματα επισημάνσεων σε
συσκευασίες δημοφιλών ελληνικών τυριών, τα οποία και σχολιάζει. Παράλληλα,
συγκρίνει όλα τα ανωτέρω με μία πλήρη διατροφική ανάλυση σχετικά με δείγμα
τυριού Φέτας από την ιστοσελίδα εξειδικευμένου οργανισμού στο διαδίκτυο.
Τα αποτελέσματα της μελέτης αναδεικνύουν ότι η εταιρεία ‘’ΚΑΛΛΙΟΝ
Α.Ε.’’συστήνεται να προσθέσει στις συσκευασίες της τέτοιου είδους επισήμανση και
οι εταιρείες που ήδη χρησιμοποιούν θα ήταν προτιμότερο να αυξήσουν τα στοιχεία
της επισήμανσης που αναφέρουν. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούσε να επιτευχθεί
ορθότερη ενημέρωση των καταναλωτών και αύξηση της προτίμησής τους για τα
ελληνικά τυριά. Οι καταναλωτές θα ενημερώνονται ορθότερα και τα ελληνικά τυριά
θα ανέβουν στην προτίμησή τους.
Abstract
The nutritional labelling of Greek cheeses, or of food in general, is very important for
7
the appropriate information of consumers.
Thus, this paper explores samples of selected Greek cheese products. Initially it
focuses on the products of a family dairy business ‘’KALLION S.A.’’. It discloses the
results of the nutritional value analyses of the products of the particular company,
even if these are marked on packaging, but also refers to the nutrition claims made for
them. It also lists examples of nutrition related claims on packages of popular Greek
cheeses, which it comments on. However, at the same time, it compares all this with a
complete and detailed nutritional analysis of a sample of Feta cheese from the website
of a specialized organization on the internet.
The results of this study show that the company ‘’KALLION S.A.’’ is advised to add
this type of labelling to its packaging and the companies that already use it would be
better to increase the information they mention. Thus, consumers will be better
informed and Greek cheeses will rise in the preference of the consumers.