Η Χρήση Ενός συστήματος Ισορροπίας Εικονικής Πραγματικότητας Στην Αδρή Κινητική Λειτουργία Και Στην Ισορροπία Σε Παιδιά Με Εγκεφαλική Παράλυση. Πολλαπλές Ατομικές Υποθέσεις.
The Use Of Balance System Of Virtual Reality In Gross Motor Function And In Balance In Children With Cerebral Palsy. Multiple Single Subject Experimental Report.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Κολεζώη, Αντιγόνη
Date
2023-07-11Keywords
Ισορροπία ; Nintendo Wii ; Εγκεφαλική παράλυση ; Εικονική πραγματικότητα ; Αδρή κινητική λειτουργία ; Αδρή κινητική επίδοσηAbstract
Η εγκεφαλική παράλυση (ΕΠ) είναι κυρίως μια νευροκινητική διαταραχή που επηρεάζει την
ανάπτυξη της κίνησης, του μυϊκού τόνου και της στάσης του σώματος. Τα χαρακτηριστικά των παιδιών
με εγκεφαλική παράλυση είναι οι δυσκολίες που εμφανίζονται στις σύνθετες κινητικές δεξιότητες και τα
πρώιμα ελλείμματα που παρουσιάζονται και αφορούν το μη φυσιολογικό μυϊκό τόνο, ο οποίος
επηρεάζει την στάση και την κίνηση, προκαλεί μεταβολές στην ισορροπία και στον κινητικό συντονισμό,
οδηγεί σε μείωση της μυϊκής δύναμης και απώλεια του κινητικού ελέγχου, με δευτερεύοντα
προβλήματα την δημιουργία ρικνώσεων και οστικών παραμορφώσεων. Όλες οι παραπάνω ιδιαίτερες
δυσκολίες στα παιδιά με ΕΠ εμποδίζουν την εμφάνιση κινητικών δεξιοτήτων και ως εκ τούτου αποτρέπει
την εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων. Τα τελευταία χρόνια, η βάση των στοιχείων για την θεραπεία της
ΕΠ συνεχίζει να επεκτείνεται συνεχώς, παρέχοντας στους κλινικούς και στις οικογένειες τους τη
δυνατότητα για καινοτόμες, ασφαλείς και πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις . ‘Όλες αυτές οι
παρεμβάσεις έχουν τα ακόλουθα κοινά χαρακτηριστικά : πρακτική πραγματικών εργασιών και
δραστηριοτήτων χρησιμοποιώντας αυτοπαραγόμενες ενεργητικές ασκήσεις, σε υψηλή ένταση, όπου η
πρακτική στοχεύει άμεσα στην επίτευξη ενός στόχου που έχει τεθεί από το παιδί ή το γονιό αν είναι
απαραίτητο. Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας είναι ένας τρόπος διαδραστικής αλληλεπίδρασης
ολόκληρου του σώματος, με το χαρακτηριστικό γνώρισμα όπου οι συμμετέχοντες μπορούν να
εμπλακούν φυσικά σε ένα μη πραγματικό περιβάλλον, μέσω μιας τρισδιάστατης οθόνης στο σπίτι τους.
Λόγω της φύσης τους τα διαδραστικά παιχνίδια με υπολογιστή, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια
αποτελεσματική παρέμβαση, ειδικότερα για την βελτίωση της ισορροπίας και της στάσης, των παιδιών
με ΕΠ.
Abstract
Cerebral palsy (CP) is primarily a neuromotor disorder that affects the
development of movement, muscle tone and posture. The characteristics of children with
cerebral palsy are the difficulties that appear in complex motor skills and the early deficits that
occur and concern abnormal muscle tone, which affects posture and movement, causes
changes in balance and motor coordination, leads to a decrease in muscle strength and loss of
motor control, with secondary problems the formation of shrinkages and bone deformities. All
the above difficulties in children with CP prevent the appearance of motor skills and therefore
prevent the learning of motor skills. In recent years, the evidence base for the treatment of CP
continues to expand continuously, enabling clinicians and their families to innovate, safe and
more effective interventions. All these interventions have the following common features:
practice real tasks and activities using self-generated active exercises, at high intensity, where
the practice is directly aimed at achieving a goal set by the child or parent if necessary. Virtual
reality games are a way of interactive interaction of the whole body, with the feature where
participants can physically engage in a non-real environment, through a three-dimensional
screen in their home. Due to their nature, interactive computer games could be an effective
intervention, in particular to improve the balance and attitude, of children with CP