Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση του κανονιστικού πλαισίου για αέριους ρύπους στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις - οι προκλήσεις έως το 2050

dc.contributor.advisorTsioumas, Evangelos
dc.contributor.authorΖιώτα, Μαρία Ελένη
dc.date.accessioned2023-09-27T08:13:38Z
dc.date.available2023-09-27T08:13:38Z
dc.date.issued2023-09-12
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5153
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4991
dc.description.abstractΣτην προσπάθεια αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, του οξειδίου του θείου, του οξειδίου του αζώτου και της μείωσης των σωματιδίων στον αέρα, έχει διαμορφωθεί από τους διεθνείς οργανισμούς και τα κράτη ένα κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο κατά καιρούς αναμορφώνεται με τάσεις αυξανόμενης αυστηροποίησης. Οι επιδράσεις του κανονιστικού πλαισίου στην ναυτιλία, όπως την ξέρουμε σήμερα, είναι καταλυτικές. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι επιδράσεις στη ναυτιλία με την ευρεία έννοια (των πλοιοκτητών – εταιριών διαχείρισης, των κατασκευαστών τεχνολογιών πρόωσης & των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων και των λιμένων, της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων) και οι δυνατότητες της ναυτιλίας να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις του κανονιστικού πλαισίου. Αξιολογούνται κυρίως οι εναλλακτικές λύσεις καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης με μικρότερες εκπομπές GHG, ως ο κρίσιμος παράγων προσαρμογής, υπό το πρίσμα της σταδιακής εξάντλησης των αποθεμάτων των ορυκτών καυσίμων και διατυπώνονται σχετικές προτάσεις. Η εκπομπή των αερίων θερμοκηπίου δεν αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα της ναυτιλίας, αλλά ως γενικότερο ζήτημα των καυσίμων και των εκπομπών τους. Είναι γνωστό ότι από το 2025 τα καύσιμα θα επιβαρύνονται άμεσα ή έμμεσα με φόρους ανάλογα με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο σύνολο του κύκλου ζωής τους - FuelEU Maritime Regulation. Κατά συνέπεια είναι κρίσιμη η απάντηση όχι μόνο στο ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί αλλά και η πρώτη ύλη παραγωγής του. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται ζητήματα επάρκειας ανανεώσιμων πόρων και υπογραμμίζεται ο κίνδυνος από την ανεξέλεγκτη αύξηση της παραγωγής βιοκαυσίμων εις βάρος της παραγωγής τροφίμων και τους επισιτιστικούς κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια επιλογή. Οι περισσότερες από τις τεχνολογίες πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης και δοκιμών. Οι ναυτιλιακές εταιρίες διερευνούν τις ρεαλιστικές λύσεις του αύριο και όσον αφορά τα καύσιμα αλλά και τις τεχνολογίες πρόωσης. Στο πλαίσιο αυτό είναι ουσιαστική προϋπόθεση να αποδειχθεί σωστός ο σχεδιασμός, σε πολιτικό επίπεδο, σε επίπεδο δηλαδή διεθνών οργανισμών και κρατών, που αφορά στο ενεργειακό μέλλον της ανθρωπότητας και να συνοδευτεί με τις κατάλληλες ενημερώσεις, με ενίσχυση της έρευνας και των επενδύσεων στην κατεύθυνση που έχει επιλεγεί. Το κανονιστικό πλαίσιο, η αυστηρότητά του και η πίεση εφαρμογής του μπορεί και πρέπει να είναι το εργαλείο επιβολής μιας ρεαλιστικής πολιτικής. Η πίεση εφαρμογής ενός αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που δεν είναι σε αντιστοίχιση με την πραγματικότητα, μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα των αναμενόμενων αποτελέσματα.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚανονιστικό πλαίσιοel
dc.subjectΝαυτιλίαel
dc.subjectΕκπομπές αερίων του θερμοκηπίουel
dc.subjectΕναλλακτικά καύσιμαel
dc.titleΗ επίδραση του κανονιστικού πλαισίου για αέριους ρύπους στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις - οι προκλήσεις έως το 2050el
dc.title.alternativeThe impact of the gas pollutants regulatory framework on the shipping business - the challenges until 2050el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΛιβανός, Γεώργιος
dc.contributor.committeeΧατζηαποστόλου, Αντώνιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.contributor.masterΠροηγμένες Τεχνολογίες στη Ναυπηγική και Ναυτική Μηχανολογίαel
dc.description.abstracttranslatedIn the effort to deal with the environmental effects of greenhouse gas emissions, sulfur oxide, nitrogen oxide and the reduction of particles in the air, a regulatory framework has been formed by international organizations and states, which is reformed from time to time with trends increasing tightening. The effects of the regulatory framework on shipping as we know it today are catalytic. This paper examines the effects on shipping in the broadest sense (of shipowners - management companies, manufacturers of propulsion technologies & shipyards, fuel suppliers and ports, the fuel production industry) and the possibilities of shipping to adapt to the regulatory requirements framework. Alternative fuel and propulsion technology solutions with lower GHG emissions, as the critical adaptation factor, in light of the gradual depletion of fossil fuel reserves are mainly evaluated and related proposals are formulated. The emission of greenhouse gases is not treated as a shipping problem, but as a more general issue of fuels and their emissions. It is known that from 2025 fuels will be directly or indirectly taxed according to greenhouse gas emissions throughout their production cycle - FuelEU Maritime Regulation. Consequently, the answer is critical not only to which fuel will be used but also the raw material of its production. In this context, issues of sufficiency of renewable resources are examined and the risk of an uncontrolled increase in the production of biofuels at the expense of food production and the nutritional risks that such a choice carries are highlighted. Most of the alternative fuel propulsion technologies are under development and testing. Shipping companies are exploring tomorrow's realistic solutions both in terms of fuel and propulsion technologies. In this context, it is an essential condition to prove the correct planning, at the political level, that is, at the level of international organizations and states, regarding the energy future of humanity and to be accompanied by the appropriate updates, with the strengthening of research and investments in the direction that has been chosen. The regulatory framework, its rigor and enforcement pressure can and should be the tool to enforce a pragmatic policy. The pressure to apply a strict regulatory framework that does not correspond to reality can bring about the opposite of the expected results.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές