Χρήση τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης σε εκπαιδευτικά λογισμικά
Use of artificial intellingence techniques in educational software
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ιωαννίδου, Άννα
Ημερομηνία
2023-07-23Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαιδευτικά λογισμικά ; Μηχανική μάθηση ; Ανάλυση μάθησης ; Εκπαιδευτική εξόρυξη δεδομένωνΠερίληψη
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας αυτής είναι να διερευνηθούν οι ικανότητες που απαιτούνται από τη θεματική της Τεχνητής Νοημοσύνης στον εκπαιδευτικό τομέα και να συνταχθούν προτάσεις στο να εισαχθεί στην διαδικασία μάθησης, στην διδασκαλία, στην αξιολόγηση και στην διοίκηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της χρήσης τεχνικών. Η διπλωματική βασίστηκε σε συγκεκριμένη μέθοδο βιβλιογραφικής ανασκόπησης σχετικά με την εφαρμογή μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης σε εκπαιδευτικά λογισμικά, την ερευνητική μέθοδο PRISMA. Συνεπώς,, έλαβε χώρα η εισήγηση συγκεκριμένων προτάσεων διαφορετικών εκπαιδευτικών μοντέλων και εννοιών. Ταυτόχρονα, αναλύθηκαν η εφαρμογή, τα οφέλη οφέλη και οι προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης σε περιβάλλον εκπαιδευτικό. Έτσι, τα αποτελέσματα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση στρέφονται στην σημαντικότητα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων συναρτήσει της Τεχνητής Νοημοσύνης καθώς και σε δράσεις επιμορφωτικού χαρακτήρα σε κάθε κατηγορία μάθησης που περιλαμβάνει η εκπαίδευση. Τέλος, αυτό που υπογραμμίζεται είναι η σημαντικότητα της συνεργατικής εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης και εκπαιδευτικών λογισμικών στην ανάπτυξη και ενίσχυση της απόδοσης και των δεξιοτήτων δημιουργικότητας και σκέψης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.
Περίληψη
The purpose of this thesis is to investigate the skills required by the topic of Artificial Intelligence in the educational sector and to draw up proposals to introduce it into the learning process, teaching, evaluating and managing the educational process by using techniques. The thesis was based on a specific method of literature review on the application of artificial intelligence methods in educational software, the PRISMA research method. Consequently, the introduction of specific proposals of different educational models and concepts took place. At the same time, the application, benefits and challenges of Artificial Intelligence in an educational environment were analyzed. Thus, the results from the bibliographic review focus on the importance of developing digital skills in relation to Artificial Intelligence as well as educational actions in each category of learning that education includes. Finally, what is highlighted is the importance of the collaborative application of Artificial Intelligence and educational software in developing and enhancing the performance and creativity and thinking skills of both teachers and students.