Η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελλάδα κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Σε ποιον βαθμό επιλύθηκαν χρόνια προβλήματα της δημόσιας διοίκησης και ποιο είναι το επίπεδο ικανοποίησης των πολιτών από τη χρήση των νέων ηλεκτρονικών εφαρμογών
The upgrade of electronic government in Greece during the period of the COVID-19 pandemic. To what extent were chronic problems of the public administration resolved and what is the level of satisfaction of the citizens from the use of the new electronic applications
Keywords
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Δημόσια διοίκηση ; Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας ; Κορωνοϊός ; Covid-19 ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Ενιαία Ψηφιακή Πύλη ; Εθνική ψηφιακή στρατηγική ; Παρεμβάσεις ; Στάσεις πολιτών ; E-government ; Εθνική στρατηγική ; Ικανοποίηση πολιτώνAbstract
Η αξιοποίηση των ευκαιριών της ψηφιακής επανάστασης συμβάλλει σε υψηλό βαθμό στην ανάπτυξη της οικονομίας της Ελλάδας και γενικότερα στην ευημερία της κοινωνίας. Δεν είναι πλέον αρκετό η παρακολούθηση των εξελίξεων, αλλά απαιτείται
να διαμορφωθεί ένα εθνικό αναπτυξιακό πρότυπο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τεχνολογίας (ΤΠΕ), με εστίαση στην ανάπτυξη ανθρώπινων δεξιοτήτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσα από την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών υποδομών και ενός αποδοτικού ψηφιακού κράτους. Η Ελλάδα έχει πλέον αντιληφθεί ότι πρέπει να γίνουν σοβαρές προσπάθειες για την ψηφιακή μετάβασή της. Η εμφάνιση της πανδημίας COVID-19 στις αρχές του 2020, αποτέλεσε μία σημαντική ευκαιρία, να υπάρξει η συνειδητοποίηση ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας δεν είναι απλά μία συνθήκη που πρέπει να επιτευχθεί στον μέλλον, αλλά αποτελεί άμεση ανάγκη και προτεραιότητα. Σε μία εποχή πολλαπλών προκλήσεων, η Ελλάδα με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέλαβε μία σειρά σημαντικών δράσεων που ήρθαν να καλύψουν έκτακτες συνθήκες - όπως την πανδημία - αποτέλεσμα των οποίων είναι η πραγματοποίηση ενός μικρού ψηφιακού θαύματος, το οποίο έχει θετική επίδραση στην καθημερινότητα των πολιτώνκαι τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων, ενώ στόχος του Υπουργείο Ψηφιακής
Διακυβέρνησης είναι έως το 2027 να πραγματοποιηθεί η ψηφιοποίηση σχεδόν του συνόλου των υπηρεσιών, που παρέχουν οργανισμοί και φορείς του δημοσίου προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.