Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο θεατρική Αγωγή ως παράγοντας για τη δημοκρατική προσωπικότητα του παιδιού

dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΚωσταρίδη, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2023-10-11T08:06:00Z
dc.date.available2023-10-11T08:06:00Z
dc.date.issued2023-10-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5267
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5105
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η σημασία της θεατρικής αγωγής στην ανάπτυξη και τη μάθηση θεωρείται πολύ σημαντική, και ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή της στην ανάπτυξη της δημοκρατικής προσωπικότητας και συμπεριφοράς των μαθητών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής της θεατρικής αγωγής στην ανάπτυξη της δημοκρατικής πολιτότητας με χαρακτηριστικά δημοκρατικής προσωπικότητας του παιδιού, καθώς και η ανάδειξη της συμβολής της στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, προωθώντας με αυτόν τον τρόπο ιδανικά, πρότυπα και αξίες. Μέθοδος: Η παρούσα εργασία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση επιστημονικών πηγών, αναφορικά με την πολιτότητα, την διαπολιτισμική εκπαίδευση, τη θεατρική αγωγή και την συμβολή της στην διαμόρφωση της πολιτότητας. Μέσα από την αναζήτηση και ανασκόπηση γίνεται αποσαφήνιση των παραπάνω όρων, με βασικό στόχο της ανάδειξη της σημαντικότητας του συγκεκριμένου ζητήματος και τη συμβολή του στην καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής διερεύνησης του θέματος, αναδεικνύεται η σημασία της απόκτησης κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς πρόκειται για αξίες, οι οποίες θα εξασφαλίσουν την μετέπειτα κοινωνική ζωή των παιδιών και τη συμμετοχή τους στο δημόσιο πεδίο. Ακόμη, αναδεικνύεται η σημαντικότητας της επιρροής του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στη διαμόρφωση της δημοκρατικής προσωπικότητας του παιδιού, καθώς και η αναγκαιότητα της διδασκαλίας της, που συνδέεται με τη δημιουργία σχέσεων, τη συμμετοχή σε ομάδες και την προσωπική έκφραση. Η ενεργή συμμετοχή στο θεατρικό παιχνίδι συνδέεται άρρηκτα με την κοινωνική αλληλεπίδραση του παιδιού, καθώς αναπαρίστανται ρόλοι, οι οποίοι προέρχονται τόσο από φανταστικές όσο και από πραγματικές βιωματικές εμπειρίες. Παρατηρείται σε μεγάλο βαθμό η αναγκαιότητα των δημοκρατικών δεξιοτήτων ήδη από τη νηπιακή ηλικία στην εκπαιδευτική πρακτική και η ενδυνάμωση δημοκρατικών αξιών, μέσω της εκπαιδευτικής θεατρικής αγωγής. Φανερώνεται σε μεγάλο βαθμό, κατά πόσο η θεατρική αγωγή, μέσα σ’ ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε, μπορεί να διδάξει μέσω θεατρικών παιχνιδιών και εκπαιδευτικής δραματοποίησης στα παιδιά, τις απαραίτητες κοινωνικές, δημοκρατικές, συνεργατικές δεξιότητες τις οποίες οφείλουν να αποκτήσουν, για τη μετέπειτα ένταξη τους στην κοινωνία, ως ενεργοί, ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες. Στη συνέχεια, γίνεται αναλυτική αναφορά στα θετικά αποτελέσματα που επιφέρει η θεατρική αγωγή στις αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας στα πλαίσια μιας δημοκρατικής κοινωνίας, μέσα στην οποία ζούμε. Συμπεράσματα: Η έρευνα μας έδειξε πως, μέσω της θεατρικής αγωγής πραγματοποιείται η επίτευξη μιας ισορροπημένης και αρμονικής ανάπτυξης τόσο στις πνευματικές όσο και στις σωματικές πτυχές των μαθητών. Συγκεκριμένα, η καθημερινή επαφή με την τέχνη και η συναναστροφή με την ομάδα, ανεξάρτητα από το φύλο ή το υπόβαθρό, αναπτύσσει πλήρως την προσωπικότητά τον μαθητών και τους ενθαρρύνει, ώστε να γίνουν ανεξάρτητοι και δημοκρατικοί πολίτες, προωθώντας μια ολιστική ανάπτυξη του σώμα-τος, του νου και της ψυχής τους. Μέσω της αυτοέκφρασης, των δημιουργικών σχέσεων, της κατανόησης, της εξωτερίκευσης των σκέψεων και των συναισθημάτων, της ικανότητας να ακούν και να ακούγονται στην ομάδα, καλλιεργούν δεξιότητες κριτικής σκέψης και συμμετέχουν σε συνεργατικές προσπάθειες χωρίς καμία μορφή φυλετικών διακρίσεων. Επιπλέον, μέσω της θεατρικής αγωγής, τους παρέχονται τα μέσα να κατανοήσουν, να ασχοληθούν και να εκτιμήσουν τις σφαίρες της τέχνης, ενώ αναγνωρίζουν, εκτιμούν και διατηρούν τις ανθρωπιστικές αξίες που στηρίζουν τον πολιτισμό. Συνολικά, η προώθηση της θεατρικής αγωγής στην εκπαίδευση είναι απαραίτητη προετοιμασία των παιδιών για τη ζωή σε μια συνεκτική και δημοκρατική κοινωνία.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΘεατρική αγωγήel
dc.subjectΔημοκρατική προσωπικότηταel
dc.subjectΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subjectΠολιτότηταel
dc.titleΟ θεατρική Αγωγή ως παράγοντας για τη δημοκρατική προσωπικότητα του παιδιούel
dc.title.alternativeΟ θεατρική Αγωγή ως παράγοντας για τη δημοκρατική προσωπικότητα του παιδιούel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚασιμάτη, Αικατερίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The importance of theater education in development and learning is con-sidered very important, and particularly important is its contribution to the development of the democratic personality and behavior of students. Purpose: The purpose of this work is to investigate the contribution of theater education to the development of democratic citizenship with democratic personality characteristics of the child, as well as to highlight its contribution to strengthening the social skills of students, promoting in this way ideals, standards and values. Method: This work is a bibliographic review of scientific sources, regarding citizenship, intercultural education, theater education and its contribution to the formation of citi-zenship. Through the search and review, the above terms are clarified, with the main goal of highlighting the importance of the specific issue and its contribution to the cultivation of students' social skills. Results: According to the results of the bibliographic investigation of the subject, the im-portance of acquiring social skills emerges, as these are values that will ensure the later social life of children and their participation in the public sphere. Furthermore, the im-portance of the influence of the Theater Education course in the formation of the child's democratic personality is highlighted, as well as the necessity of its teaching, which is linked to the creation of relationships, participation in groups and personal expression. Active participation in theatrical play is inextricably linked to the child's social interac-tion, as roles are enacted, which come from both imagined and real experiential experi-ences. The necessity of democratic skills already from infancy in educational practice and the strengthening of democratic values through educational theater education is largely observed. It is evident to a great extent, to what extent theater education, in a multicul-tural environment in which we live, can teach children, through theatrical games and ed-ucational dramatization, the necessary social, democratic, cooperative skills that they must acquire, for the future their integration into society, as active, informed and re-sponsible citizens. Then, an analytical reference is made to the positive effects that thea-ter education brings to the perceptions of preschool children in the context of a demo-cratic society, in which we live. Discussion: Our research showed that, through theater education, a balanced and har-monious development is achieved in both the intellectual and physical aspects of the students. In particular, daily contact with art and association with the group, regardless of gender or background, fully develops the students' personality and encourages them to become independent and democratic citizens, promoting a holistic development of body, mind and their souls. Through self-expression, creative relationships, understand-ing, externalization of thoughts and feelings, the ability to listen and be heard in the group, they cultivate critical thinking skills and participate in cooperative efforts without any form of racial discrimination. Furthermore, through theater education, they are pro-vided with the means to understand, engage and appreciate the realms of art, while rec-ognizing, appreciating and preserving the humanistic values that underpin culture. Over-all, the promotion of drama education in education is a necessary preparation of children for life in a cohesive and democratic society.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές