Μαθαίνοντας (και) ιστορία μέσα απο το νεοκλασικό σχολείο της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου.
Learning (and) history through the neoclassical school of the Medieval town of Rhodes.
Keywords
Μνημείο ; Πολιτιστική κληρονομιά ; Επανάχρηση ; Εργαστήρια ΤεχνώνAbstract
Αντικείμενο της πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη επανάχρησης του Νεοκλασικού
σχολείου που βρίσκεται στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, ως Εργαστήρια Τεχνών.
Το νεοκλασικό σχολείο κτίστηκε το 1898 πάνω στα ερείπια του καθολικού ναού του
Aγίου Ιωάννη του τάγματος των Ιωαννιτών Ιπποτών της Ρόδου. Πρόκειται για ένα
υπερυψωμένο ισόγειο τετραγωνικής κάτοψης, με εσωτερικό ορθογώνιο αίθριο και
περιμετρική στοά, από όπου έχουν πρόσβαση οι δώδεκα μικρότερες ή μεγαλύτερες
αίθουσες. Στόχος της μελέτης είναι η ενεργοποίηση και η επανένταξη του – υπό
επισκευή, σήμερα – κτιρίου στην καθημερινότητα της πόλης, εντάσσοντας μια χρήση
συναφή με την προηγούμενη και η δυνατότητα επανεγγραφής της ιστορικότητας του
κτιρίου στην καθημερινή του χρήση.
Abstract
The subject of the thesis, deals with the reuse of the Neoclassical school located in the Medieval Town of Rhodes, as Arts Workshops. The Neoclassical school was built in 1898 on the ruins of the catholic church of
Saint John of the Knights of Rhodes. It is an elevated ground floor building with a
square floor plan, an internal rectangular atrium, and a surrounding colonnade,
from which the twelve smaller or larger rooms are accessed. The aim of the study
is the activation and reintegration of the building - currently under repair - into the
daily life of the city, incorporating a use related to its previous one and the possibility of reinserting the historical significance of the building into its everyday use.