Σχεδιασμός pop-up store για πειραματική εταιρία χειροποίητων δερμάτινων ειδών_Μια εναλλακτική εμπειρία
Pop-up store design for an experimental handmade leather goods company_ An alternative experience
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Παγανιά, Νεφέλη - Παρασκευή
Ημερομηνία
2023-10-02Επιβλέπων
Φωκίδου, ΘεοδοσίαΡωμούδη, Ελένη
Λέξεις-κλειδιά
Pop-up storeΠερίληψη
Η εποχή των γρήγορων πληροφοριών έχει επηρεάσει σχεδόν όλους του κλάδους της σύγχρονης ζωής. Ο χώρος του λιανικού εμπορίου με την σειρά του συνεχώς μετατρέπεται ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που δημιουργούνται. Ο νέος απαιτητικός καταναλωτής πλέον γνωρίζει τις επιλογές που υπάρχουν και έχει μεγαλύτερες προσδοκίες από τις αγορές του. Οι μορφές των φυσικών καταστημάτων τροποποιούνται για να πραγματοποιήσουν τις φαντασιώσεις του καταναλωτή - χρήστη αλλά και να ανταγωνιστούν τις online αγορές. Η νέα βραχύχρονη μορφή φυσικού καταστήματος, τα pop-up καταστήματα έχουν έρθει για να παρέχουν νέες εμπειρίες στις αγορές αλλά και για να αποτελέσουν έναν τρόπο προώθησης νέων εταιριών και αναγνώρισης τους από τους υποψήφιους πελάτες.
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζουμε την ιδιαίτερη μορφή των pop-up καταστημάτων, τα τροχοφόρα pop-up. Σκοπός της εργασίας μας, ο σχεδιασμός ενός τροχοφόρου, υβριδικού καταστήματος για την νεοσύστατη ελληνική εταιρία δερμάτινων ειδών Pinecone Leather Goods, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των online αγορών από το 2020. Στόχος ένας πρωτότυπος σχεδιασμός που θα αναδεικνύει την έως τώρα οπτική ταυτότητα της μάρκας αλλά και θα προτείνει νέες οπτικές λύσεις.
Μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης, την μελέτη παραδειγμάτων και την ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, αποκτήσαμε την θεωρητική βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η πρόταση μας. Η σχεδιαστική λύση οργανώνεται μέσα σε σκελετό τροχοφόρου οχήματος και βασίζεται στην σύνθεση μοτίβου εμπνευσμένο από την νέα οπτική γλώσσα της μάρκας. Τα χρώματα, τα υλικά και οι μορφές στο νέο κατάστημα Pinecone leather goods βασίστηκαν στην φιλοσοφία και τις αρχές της εταιρίας καθώς και στο υπάρχον εμπορικό της σήμα. Ο χρήστης μέσα στον χώρο του καταστήματος που δημιουργήσαμε δεν πραγματοποιεί απλά μια αγορά, αλλά του παρέχεται μια συνολική εμπειρία δερματοτεχνίας μέσα σε ένα κατάστημα - εργαστήριο. Η πρόταση μας αξιολογήθηκε από 5 υποψήφιους χρήστες με σκοπό την βελτίωση της λύσης και την επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητας της.
Περίληψη
Τhe era of fast information has affected almost all branches of modern life. The retail trade, is constantly being transformed in order to fulfill the needs that are created. The new demanding consumer is aware of the options that are available and has higher expectations from his purchases. The forms of physical stores are modified to fulfill the fantasies of the consumer but also to compete with the online shopping. The new short-term physical store, pop-up store has come to provide new shopping experiences but also promotes new companies by make them known to the customers.
In this thesis we examine the special form of pop-up shops, the wheeled pop-ups. Our aim, is the design of a pop-up store on wheels for the newly founded Greek leather accessories company Pinecone Leather Goods, which has been active in the online shopping since 2020. Τhe goal is an original design that will highlight the visual identity of the brand, combined with new visual solutions.
Through the literature review, the case study and the qualitative research, we obtained the theoretical basis on which our proposal is based. The design solution is organized within a wheeled vehicle and is based on a pattern inspired by the brand’s new visual language. The colors, materials and forms in the new Pinecone leather goods store are based on the company’s philosophy and principles as well as at the logotype. The user inside the shop does not simply make a purchase but a total experience of leather crafting is provided inside the shop - workshop. Our proposal was evaluated by 5 prospective users in order to improve the solution and confirm its effectiveness.