Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμμετοχή των παιδιών από την προσχολική ηλικία στην επιστημονική έρευνα: Νομικά, δεοντολογικά και ηθικά ζητήματα

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.advisorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.authorΚατεργάρη, Παρασκευή
dc.date.accessioned2023-10-11T10:33:59Z
dc.date.available2023-10-11T10:33:59Z
dc.date.issued2023-10-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5289
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5127
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η συμμετοχή των παιδιών στην επιστημονική έρευνα, και δη στην εκπαιδευτική έρευνα δράσης, είναι ζήτημα ιδιαίτερα επίκαιρο στη σύγχρονη εποχή. Επηρεάζεται τόσο από την ισχύουσα νομοθεσία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, όσο και από τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία των ενηλίκων αντιμετωπίζει την παιδική ηλικία. Οι σύγχρονες θεωρίες των Παιδαγωγικών Επιστημών και της Κοινωνιολογίας της Παιδικής Ηλικίας αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως κοινωνικά ισότιμα με τους ενηλίκους, επιζητώντας την ενεργό συμμετοχή τους στην επιστημονική έρευνα ήδη από την πρώιμη παιδική ηλικία. Σκοπός: Η διερεύνηση των νομικών, ηθικών και δεοντολογικών ζητημάτων που ανακύπτουν κατά την υλοποίηση μιας επιστημονικής έρευνας στην οποία συμμετέχουν παιδιά, καθώς και του βαθμού στον οποίο η ισχύουσα νομοθεσία βρίσκεται σε αρμονία με τις σύγχρονες θεωρίες των παιδαγωγικών επιστημών και των κοινωνικών επιστημών που μελετούν την παιδική ηλικία. Μέθοδος: Βιβλιογραφική ανασκόπηση Αποτελέσματα: Η ανυπαρξία πλήρους και σαφούς νομοθετικού πλαισίου που να ορίζει επακριβώς τους όρους της συμμετοχής των ανηλίκων στην επιστημονική έρευνα και οι σημαντικοί περιορισμοί που έμμεσα τίθενται από την νομοθεσία, αποτελούν τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών στην επιστημονική έρευνα. Παρά το γεγονός ότι τα δικαιώματα των παιδιών αποτελούν κεκτημένο εδώ και πολλές δεκαετίες, η θέση και ο ρόλος του παιδιού τόσο στην επιστημονική έρευνα εν γένει, όσο και στην εκπαιδευτική έρευνα ειδικότερα, δεν συμπλέει απόλυτα με αυτά. Συμπεράσματα: Η ενεργός συμμετοχή των παιδιών στην επιστημονική έρευνα αποτελεί ζητούμενο το οποίο επιτυγχάνεται μέσα από την ανάπτυξη κατάλληλων μεθοδολογικών εργαλείων, καθώς και μέσα από τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Με την κατάλληλη καθοδήγηση τα παιδιά μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο σε κάθε στάδιο της επιστημονικής έρευνα, αναλαμβάνοντας ακόμη και τον ρόλο του ερευνητή.el
dc.format.extent69el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυμμετοχήel
dc.subjectΠαιδίel
dc.subjectΕρευνητήςel
dc.subjectΔικαιώματα παιδιούel
dc.titleΗ συμμετοχή των παιδιών από την προσχολική ηλικία στην επιστημονική έρευνα: Νομικά, δεοντολογικά και ηθικά ζητήματαel
dc.title.alternativeChildren’s participation from early childhood in scientific research: Legal, ethical and moral issuesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The participation of children in scientific research, especially in educational action research, is a particularly topical issue in modern times. It is influenced both by ex-isting legislation at national and international level, as well as by the way adult society deals with childhood. Modern theories of Pedagogical Sciences and Sociology of Childhood treat children as socially equal to adults, seeking their active participation in scientific research from early childhood. Purpose: The investigation of the legal and ethical issues that arise during the implemen-tation of scientific research involving children, as well as the extent to which current legis-lation is in harmony with modern theories of pedagogical sciences and social sciences that study childhood. Method: Literature review Results: The lack of a complete and clear legislative framework that defines precisely the conditions for the participation of minors in scientific research, and the significant re-strictions indirectly imposed by the legislation, are the greatest obstacles to the active par-ticipation of children in scientific research. Despite the fact that children's rights have been acquired for many decades, the place and role of children both in scientific research in gen-eral and in educational research in particular, does not coincide entirely with them. Discussion: The active participation of children in scientific research is a goal that is achieved through the development of appropriate methodological tools, as well as through the use of new technologies and Artificial Intelligence. With proper guidance, children can play an active role in every stage of scientific research, even taking on the role of re-searcher.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές