Αξιοποίηση συστήματος διαχείρισης περιεχομένου για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών συστημάτων
Use of content management system for the development of educational systems
Keywords
Σύστημα διαχείρισης περιεχομένου ; Σύστημα διαχείρισης μάθησης ; Σύστημα διαχείρισης μαθητή ; Σύστημα διαχείρισης σχολείουAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την έρευνα των δυνατοτήτων και των διαθέσιμων εργαλείων που προσφέρονται από τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου, προκειμένου να παρουσιαστούν και αναλυθούν Συστήματα Διαχείρισης στον τομέα της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη‧ το θεωρητικό και το πρακτικό. Κατά το θεωρητικό μέρος, παρουσιάζονται ο ορισμός και οι δυνατότητες που προσφέρουν τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου με παραδείγματα δημοφιλών Συστημάτων που παρέχονται στην αγορά. Έπειτα, δίνεται έμφαση στο περισσότερο διαδεδομένο Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου, με στόχο την ανάλυση της λειτουργίας του, η οποία χρειάζεται κατά το πρακτικό μέρος. Στη συνέχεια του θεωρητικού μέρους, παρουσιάζονται τα Συστήματα Διαχείρισης που χρησιμοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης, τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες‧ τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, τα Συστήματα Διαχείρισης Σχολείου και τα Συστήματα Διαχείρισης Μαθητή. Δίνεται ο ορισμός κάθε μίας από αυτές τις τρεις κατηγορίες, πραγματοποιείται σύγκριση μεταξύ τους, διαχωρίζονται οι διαφορές τους και παρουσιάζονται κάποια από τα πιο δημοφιλή Συστήματα της αγοράς. Το πρακτικό μέρος της εργασίας αποτελεί το κύριο σώμα και καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη έκταση. Κατά το συγκεκριμένο μέρος γίνεται η χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου που δόθηκε έμφαση και των εργαλείων που παρέχει, ώστε να πραγματοποιηθεί η ανάπτυξη και η παρουσίαση Συστημάτων για τις κατηγορίες Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης και Συστημάτων Διαχείρισης Σχολείου / Μαθητή. Αναλυτικά, γίνεται μελέτη και εξήγηση της χρήσης τριών Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης, με σκοπό να φανεί η λειτουργία τους, να δοθεί περιγραφή των δυνατοτήτων τους και να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση και σύγκριση μεταξύ τους. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται και ακολουθείται για δύο Συστήματα Διαχείρισης Σχολείου / Μαθητή. Τέλος, η αξιολόγηση και η σύγκριση μεταξύ τους στοχεύει στην ανάδειξη του προτιμότερου Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης και Συστήματος Διαχείρισης Σχολείου / Μαθητή ως προς την ευχρηστία, τη φιλικότητα των περιβαλλόντων που παρέχουν και την ποικιλία των λειτουργιών που προσφέρουν, με στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Abstract
This thesis deals with the research of the possibilities and the available tools offered by Content Management Systems, in order to present and analyze Content Management Systems in the field of education. Specifically, the thesis is divided into two parts‧ the theoretical and the practical. During the theoretical part, the definition and the possibilities offered by Content Management Systems are presented with examples of popular Systems provided in the market. Then, emphasis is given to the most widespread Content Management System, with the aim of analyzing its operation, which is needed during the practical part. In the theoretical part, the Management Systems used in the field of education are presented, which are divided into three categories‧ Learning Management Systems, School Management Systems and Student Information Systems. The definition of each of these three categories is given, a comparison between them is made, their differences are distinguished and some of the most popular systems on the market are presented. The practical part of the paper is the main body and takes up the largest amount of space. During this part, the use of the Content Management System that was emphasized and the tools it provides is used to develop and present Systems for the categories of Learning Management Systems and School / Student Management Systems. In detail, the use of three Learning Management Systems is studied and explained in order to show how they work, to give a description of their capabilities and to carry out an evaluation and comparison between them. The same procedure is repeated and followed for two School / Student Management Systems. Finally, the evaluation and comparison between them aims at highlighting the preferred Learning Management System and School / Student Management System in terms of usability, the user-friendly environments they provide and the variety of functions they offer, with the aim of improving the educational process.
Number of pages
120Faculty
Σχολή ΜηχανικώνAcademic Department
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και ΥπολογιστώνLanguage
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Συστήματα διαχείρισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Παρουσίαση μελέτης περίπτωσης για ενοποιημένο σύστημα ποιότητας-Περιβαλλοντικής διαχείρισης σε αποστακτήριο αρωματικών φυτών
Τουραλιά, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-07-21)Τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας και περιβάλλοντος είναι πλαίσια που χρησιμοποιούνται από οργανισμούς για να διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες τους ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών, ελαχιστοποιώντας ... -
Σύγκριση της υλοποίησης εφαρμογών βάσεων δεδομένων με χρήση σχεσιακών (MySQL) και μη σχεσιακών συστημάτων διαχείρισης Βάσης Δεδομένων (MongoDB) και του Λογισμικού Διαχείρισης Περιεχομένου Wordpress
Καραπιπέρης, Νικόλαος; Νάκου, Αλεξάνδρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-03-05)Οι βάσεις δεδομένων είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου προγραμματισμού. Είναι απαραίτητες για την δημιουργία διαφόρων εφαρμογών που χρησιμοποιούνται κυρίως στον επαγγελματικό τομέα που είναι απαραίτητη η αποθήκευση ... -
Διαχείριση υδατικών πόρων Ύδρας (Διερεύνηση και αποτίμηση εγκατάστασης αφαλάτωσης του νησιού – Σενάρια διαχείρισης νερού ύδρευσης με τη χρήση λογισμικού προσομοίωσης και βέλτιστης διαχείρισης υδροσυστημάτων)
Δρακόπουλος, Νικόλαος-Ζωγράφος; Διγενάκης, Γεώργιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-05)Η λειψυδρία, δηλαδή η έλλειψη υδατικών πόρων επαρκούς ποσότητας και ποιότητας για την κάλυψη των ανθρώπινων αναγκών, αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα παγκοσμίως το οποίο αναμένεται να γίνει οξύτερο εξαιτίας της κλιματικής ...