Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οικονομοτεχνική ανάλυση της αμμωνίας σαν ναυτιλιακό καύσιμο: Mελέτη περίπτωσης πλοίου Bulk Carrier

dc.contributor.advisorΧατζηαποστόλου, Αντώνιος
dc.contributor.authorΧάλαρης, Μάριος
dc.date.accessioned2023-11-07T09:12:28Z
dc.date.available2023-11-07T09:12:28Z
dc.date.issued2023-10-19
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5598
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5435
dc.description.abstractΣήμερα, η χρήση της αμμωνίας σαν ναυτιλιακό καύσιμο εξετάζεται σοβαρά, με κύριο κίνητρο την σταδιακή από-καρβουνοποίηση της πρόωσης πλοίων η οποία αποτελεί στρατηγική επιλογή του ΙΜΟ. Η εργασία παρουσιάζει βιβλιογραφικά τις τεχνολογίες παραγωγής της πράσινης αμμωνίας, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την χρήση της σαν καύσιμο. Στην συνέχεια, αναλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν από τα χαρακτηριστικά της αμμωνίας για την εφαρμογή της σαν ναυτιλιακό καύσιμο, με έμφαση στα τοξικά χαρακτηριστικά της, που σχετίζονται με διακίνηση & αποθήκευση, αλλά και στην παραγωγή οξειδίων αζώτου κατά την καύση της. Με βάση σύγχρονα στοιχεία και κανονισμούς, έγινε εκτίμηση των κινδύνων από την χρήση της και μελετήθηκε η περίπτωση εφαρμογής της σε πλοίο Bulk Carrier, με οικονομική ανάλυση και εκτίμηση χρόνου αποπληρωμής. Το πλοίο που επιλέχθηκε θα χρησιμοποιήσει την μηχανή ME-LGIM του κατασκευαστή ΜΑΝ, ο οποίος τροποποιήθηκε ώστε να καίει αμμωνία αντί για μεθανόλη. Στο τέλος της εργασίας καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως με κάποιες τροποποιήσεις, τα πλοία τα οποία θα καίνε αμμωνία, μπορούν να θεωρηθούν ως μία πάρα πολύ καλή και υποσχόμενη λύση για το μέλλον της πράσινης ναυτιλίαςel
dc.format.extent79el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑμμωνίαel
dc.subjectBulk Carrierel
dc.subjectΝαυτιλιακό καύσιμοel
dc.titleΟικονομοτεχνική ανάλυση της αμμωνίας σαν ναυτιλιακό καύσιμο: Mελέτη περίπτωσης πλοίου Bulk Carrierel
dc.title.alternativeEconomic and technical analysis of ammonia as a marine fuel : Bulk Carrier case studyel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚουμπογιάννης, Δημήτριος
dc.contributor.committeeΛιβανός, Γεώργιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedToday, the use of ammonia as a marine fuel is being seriously considered, with the main motivation being the gradual decarbonization of ship propulsion which is a strategic choice of the IMO. The paper will present bibliographically the production technologies of green ammonia, which is a basic condition for its use as a fuel. Then, the problems arising from the characteristics of ammonia for its application as marine fuel will be analyzed, with an emphasis on its toxic characteristics, related to handling & storage, but also on the production of nitrogen oxides during its combustion. Based on the data and the changes, an assessment of the risks of its use will be made and its case on the Bulk Carrier will be studied, with an economic analysis and an estimate of the payback period. The selected ship will use MAN's ME-LGIM engine, modified to burn ammonia instead of methanol. At the end, we come to the conclusion that with some modifications, the ships which will burn ammonia, can be considered as a very good and promising solution for the future of green shippingel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές