Σκηνική αντιμετώπιση της Μήδειας από τον Robert Wilson και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου
Stage representation of Medea by Robert Wilson and Dimitris Papaioannou
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μπαζιώνη, Μάρθα
Ημερομηνία
2023-10-18Επιβλέπων
Μοίρα, ΜαρίαΛέξεις-κλειδιά
Μήδεια ; Ετερότητα ; Σκηνικός χώρος ; Υδάτινο στοιχείο ; Γυναικεία κοινωνική θέση ; Αποστασιοποίηση ; Αλλότριος ; ΠροσφύγισσαΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η σκηνική αντιμετώπιση της Μήδειας του Ευριπίδη από τον Robert Wilson και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Η μελέτη παρουσιάζει μία ιστορική αναδρομή του θεατρικού χώρου και της σκηνογραφίας μέσα από το πέρασμα του χρόνου, ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Βασικό κομμάτι της εργασίας αποτελεί το μυθικό πρόσωπο της Μήδειας, στοιχείο στο οποίο βασίστηκε το έργο του Ευριπίδη, ο οποίος αποτυπώνει μέσα από το ευριπίδειο έργο το στοιχείο της ετερότητας, εστιάζοντας στην κοινωνική προκατάληψη για το ξένο. Η κατάληξη της μελέτης επικεντρώνεται στην σκηνική αντιμετώπιση του συγκεκριμένου έργου από τον Robert Wilson και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου.
Περίληψη
The object of this work is the staging representation of Euripides’ Medea by Robert Wilson and Dimitris Papaioannou. The study presents a historical review of the theater space and scenography through the passage of time, starting from ancient times until today. A key part of the thesis is the mythical face of Medea, an element on which the work of Euripides was based, which captures through the Euripidean work the element of otherness, focusing on the social prejudice against the foreign. The conclusion of the study focuses on the stage treatment of the specific work by Robert Wilson and Dimitris Papaioannou.