Ανάπτυξη Εφαρμογής για Android για το Μάθημα των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
An Android Application for the Course of Religious Education in Secondary Education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Ρεντζή, Αφροδίτη Ευθυμία
Date
2023-09-18Advisor
Νταλιάνη, ΜαρίαKeywords
Κινητές εφαρμογές ; Κινητή μάθηση ; Θρησκευτικά ; ΓυμνάσιοAbstract
Οι κινητές τεχνολογίες εξελίσσουν διαρκώς τους τρόπους με τους οποίους η κοινωνία επικοινωνεί και αποκτά πρόσβαση σε πληροφορίες, επηρεάζοντας ταυτόχρονα και τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων. Η κινητή τεχνολογία προσφέρει στους μαθητές και στις μαθήτριές μία νέα και ευέλικτη πρόσβαση σε πληροφορίες, ενώ παρέχει το περιεχόμενο με διαφορετικό, πιο προσωπικό τρόπο, ενισχύοντας παράλληλα νέες δεξιότητες και προοπτικές. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται και οι εφαρμογές για κινητές συσκευές που αφορούν την εκπαίδευση και τη διδασκαλία μάθησης.
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη τω εκπαιδευτικών εφαρμογών για κινητές συσκευές, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στον τομέα της Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναπτύσσει την ανάπτυξη εφαρμογής σε κινητή συσκευή για το μάθημα των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται κατά πόσο η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι δυνατόν να δράσει μαθησιακά με θετικό πρόσημο στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, κάνοντας την πιο θελκτική και αποτελεσματική για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Παράλληλα παρουσιάζεται η δυνατότητα να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης των μαθητών/τριών.
Για τους στόχους της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση των εκπαιδευτικών κινητών εφαρμογών. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκε η Android εφαρμογή με τη βοήθεια του προγραμματιστικού περιβάλλοντος App Inventor. Η εφαρμογή αφορά στην ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών και απευθύνεται σε μαθητές/τριες που φοιτούν ή έχουν ολοκληρώσει τη Β’ Γυμνασίου. Η εκπαιδευτική αυτή εφαρμογή αξιολογήθηκε από 100 μαθητές/τριες με ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μαθητές/τριες βλέπουν θετικά τη χρήση μιας τέτοιας εκπαιδευτικής κινητής εφαρμογής στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς αποτελεί γι’ αυτούς μια ελκυστική εναλλακτική μέθοδο μάθησης.
Abstract
Mobile technologies are constantly evolving the ways in which society communicates and accesses information, while also affecting people’s daily activities. Mobile technology offers students a new and flexible way of accessing information, providing content in a more personal way, while also enhancing new skills and perspectives. Applications for mobile devices that relate to education and teaching are also moving in this direction.
The aim of the study is to investigate educational applications for mobile devices, as well as the way in which they can function as supportive tools in education. Specifically, the research develops an application for a mobile device in the subject of Religion in second grade of middle school. The present study examines whether this application can have a positive impact on teaching the subject of Religion, making it more engaging for students. Additionally, it presents the possibility of functioning as a self-assessment tool for students.
For the purposes of this thesis, a review of educational applications was initially carried out. Subsequently, the Android application was developed with the help of the programming environment App Inventor. The application concerns the subject matter of Religious Education and is aimed at students who attend or have completed the second grade of middle school. The educational application was evaluated by 100 students through a questionnaire. According to the research result, students view positively the use of such an educational mobile application in the context of Religious Education, as it represents an attractive alternative learning method for them.