Η διερεύνηση της επίδρασης του διαπολιτισμικού παιχνιδιού ως μέσου ενίσχυσης της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ενσωμάτωσης των αλλοδαπών μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
The impact of intercultural play as a means of enhancing psycho-emotional development and integration of foreign students into the educational process. The attitudes and perceptions of primary school teachers
Keywords
Διαπολιτισμικό παιχνίδι ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη ; Εκπαιδευτικοί ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Αλλοδαποί μαθητές ; Διαπολιτισμικότητα ; Intercultural education ; Intercultural playing ; Σχολική ένταξηAbstract
Το σημείο στο οποίο θα επικεντρωθεί η παρούσα έρευνα είναι το κατά πόσον, το παιχνίδι που αποτελεί εκτός από μέσο ψυχαγωγίας και μια πρωταρχική μορφή διαπαιδαγώγησης και κοινωνικοποίησης του παιδιού, μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για την οικοδόμηση της γνώσης όσο και για τη βελτίωση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης των αλλοδαπών μαθητών και την ενσωμάτωσή τους στη μαθησιακή διαδικασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την εξάλειψη των διακρίσεων. Ειδικότερα, μέσα από την έρευνα θα διερευνηθούν οι απόψεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής που εργάζονται σε σχολεία, όπου φοιτούν αλλοδαποί μαθητές, σχετικά με την αξιοποίηση του διαπολιτισμικού παιχνιδιού ως μέσου διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών αυτών και ως εργαλείου που εξασφαλίζει την ομαλότερη ένταξή τους στην ομάδα των γηγενών και κατ’ επέκταση στην ελληνική κοινωνία.
Abstract
The focus of the research is on whether playing, which not only constitutes a means of entertainment but a means of education and socialization as well, can be a useful tool for both knowledge building and enhancing psycho-emotional development of foreign students and also a means that aid their integration into the educational process. In particular, the research will explore the attitudes and perceptions of Primary Education teachers who work in schools of Attica, where foreign students attend, regarding the value of intercultural playing in the formation of the personality of the refugee schoolchildren and their integration into the indigenous group and consequently into Greek society.