Μελέτη και αξιολόγηση ηλεκτρονικών καταστημάτων βιολογικών προϊόντων με βάση την εμπειρία των χρηστών και την προσβασιμότητά τους
Study and evaluation of organic online stores based on user experience and accessibility
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Σταμέλου, Ευγενία
Date
2023-08Advisor
Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)Keywords
User Engagement Scale ; Accessibility ; Αξιολόγηση e-shop ; Βιολογικά προϊόντα ; ΠροσβασιμότηταAbstract
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση ιστότοπων πώλησης βιολογικών προϊόντων, τόσο από ειδικούς της πληροφορικής (SEO) με εξειδικευμένα εργαλεία ελέγχου, όσο και από στοχευμένες ομάδες καταναλωτών βιολογικών προϊόντων.
Το κριτήριο επιλογής των ηλεκτρονικών καταστημάτων έγινε από το καταναλωτικό κοινό, με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ζητήθηκε από καταναλωτές βιολογικών προϊόντων να αναφέρουν τις πέντε τοποθεσίες, τις οποίες έχουν επισκεφθεί και αναζητήσει βιολογικά προϊόντα το τελευταίο διάστημα και επιλέχθηκαν αυτές με τις περισσότερες επισκέψεις. Όσον αφορά την αξιολόγηση από ειδικούς ως προς τη λειτουργικότητα και την προσβασιμότητα των ιστότοπων, χρησιμοποιήθηκαν τρία εργαλεία ελέγχου, το WAVE, το Accessibility Checker και το Site Improve. Όσον αφορά την αξιολόγηση από τους καταναλωτές, το δείγμα
αποτελούν καταναλωτές βιολογικών προϊόντων και το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή δεδομένων είναι το User Engagement Scale (UES). Στο πλαίσιο της μελέτης, αναδεικνύονται τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι τοποθεσίες καθώς και οι παράγοντες, που σχετίζονται με το περιεχόμενο και την εμφάνιση της ιστοσελίδας, οι οποίοι επιδρούν στο να επιλέξει ένας καταναλωτής ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για τις αγορές του.
Abstract
The purpose of this work is to study and evaluate websites selling organic products, both by IT experts (SEO) with specialized control tools, and by targeted groups of consumers of organic products. The selection criterion of the online stores was made by the consumer public, with the help of social media. Organic consumers were asked to name the five web locations they had,
recently, visited and searched for organic products, and those with the most visits were selected. Regarding the SEO evaluation about the functionality and the accessibility of the websites, three expert tools were used: WAVE, Accessibility Checker and Site Improve. Regarding consumer evaluation, the sample consists of consumers of organic products and the questionnaire that was used to collect data is the User Engagement Scale (UES). In the context of the study, the problems of the locations as well as the
factors related to the content and appearance of the websites, which influence a consumer to choose an online store for their purchases, are highlighted.