Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στο δημόσιο τομέα: Μελέτη περίπτωσης του πληροφοριακού συστήματος Invoices της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Electronic governance in the public sector: Case study of the Invoices information system of the ESPA Executive Unit of the Ministry of education, religious affairs and sports
Keywords
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Δημόσιος τομέας ; ΕΣΠΑ ; Πληροφοριακά συστήματα ; Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων ; E-government ; Digital transformation ; Public sectorAbstract
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας που όλο και περισσότερο επηρεάζει την καθημερινότητα των πολιτών και την λειτουργία των δημόσιων οργανισμών. Κυρίαρχοι στόχοι που ικανοποιούνται μέσω της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι η μείωση της γραφειοκρατίας, η διαφάνεια, η χρηστή διοίκηση και εξυπηρέτηση των πολιτών. Η περίοδος της πανδημίας Covid-19 ανέδειξε τον τομέα αυτό και επιτάχυνε τις εξελίξεις, δημιουργώντας γόνιμο έδαφος για τον εξελισσόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η περίπτωση του Πληροφοριακού Συστήματος Invoices, το οποίο αναπτύχθηκε στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προκειμένου να υποστηριχθεί η ηλεκτρονική διακίνηση παραστατικών μεταξύ των εμπλεκομένων στις Πράξεις ΕΣΠΑ που απασχολούν αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Το σύστημα Invoices αναπτύχθηκε και υιοθετήθηκε το 2017 και λειτουργεί έως σήμερα, έχοντας μειώσει τον διοικητικό φόρτο, τα λειτουργικά έξοδα των φορέων και παρέχοντας τις απαιτούμενες από το ΕΣΠΑ διαδρομές ελέγχου των δαπανών. Ανεξάρτητα ασφαλώς από την επιτυχία του συστήματος, το Πληροφοριακό Σύστημα Invoices οφείλει να ακολουθεί τον δυναμικό χαρακτήρα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και να συνεχίσει να εξελίσσεται.
Abstract
E-Government is a rapidly developing field that increasingly affects the daily life of citizens and the operation of public organizations. The main objectives that are met through E-Government are the reduction of bureaucracy, the promotion of transparency, good administration and service to citizens. The period of the Covid-19 pandemic highlighted this sector and accelerated developments, creating many opportunities for the evolving digital transformation. In this context, the case of the Invoices Information System, which was developed in the NSRF Executive Structure of the Ministry of Education, Religions and Sports to support the electronic circulation of documents between those involved in NSRF Projects that employ substitute teachers, is examined. The Invoices system was developed and established in 2017 and is still in operation today, having reduced the administrative burden, as well as the operating costs of the agencies and providing the expenditure control routes required by the NSRF. Regardless of the success of the system, the Invoices Information System must follow the dynamic nature of E-Government and continue to evolve.