Τεχνητή Νοημοσύνη και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Ευκαιρίες και προκλήσεις για τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
Artificial Intelligence and Inclusive Education: Opportunities and Challenges for Mathematics Teaching and Learning
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γαλαζούλα, Ευγενία
Ημερομηνία
2024-02-15Επιβλέπων
Μουντρίδου, ΜαρίαΛέξεις-κλειδιά
Τεχνητή Νοημοσύνη ; Μαθηματικά ; Γενετική Τεχνητή ΝοημοσύνηΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, έστρεψε το ενδιαφέρον των ερευνητών στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη της μαθησιακής διαδικασίας και την καταπολέμηση των μαθησιακών δυσκολιών. Ιδιαίτερα στο μάθημα των Μαθηματικών, οι μαθητές εμφανίζουν δυσκολίες και κενά στην κατανόηση του μαθηματικού περιεχομένου. Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία των Μαθηματικών δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών, βοηθώντας τους να κατανοήσουν σύνθετες μαθηματικές έννοιες. Μάλιστα, στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης και πιο συγκεκριμένα του Generative Artificial Intelligence (GenAI) διευκολύνουν τη δουλειά των καθηγητών καθώς λειτουργούν ως βοηθητικά μέσα για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή του μαθήματος μέσω μίας ποικιλομορφίας επιλογών που διαθέτουν τα εργαλεία αυτά. Επιπλέον, δημιουργούν εξατομικευμένα προγράμματα μάθησης προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε παιδιού έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην εκ-παιδευτική διαδικασία και να κατανοούν μαθηματικές έννοιες, χρήσιμες στην εξέλιξη των μα-θητών σε όλη την διάρκεια της μαθητικής τους ζωής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα παραπάνω, για πολλούς επιστήμονες η είσοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για να επιτευχθούν οι στόχοι της μαθησιακής διαδικασίας στο μάθημα των Μαθηματικών. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζονται κάποια εργαλεία του Gen-erative Artificial Intelligence, όπως το MagicSchool, το ChatGPT, το Curipod και άλλα και αναλύονται σχέδια μαθήματος χρησιμοποιώντας αυτά τα εργαλεία. Για την σωστή και εύστοχη αξιοποίησή τους στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, είναι σημαντικό να γίνουν γνωστές τόσο οι ευκαιρίες όσο και οι προκλήσεις που μπορεί να εμφανιστούν με την χρήση του GenAI στο μάθημα των Μαθηματικών.
Περίληψη
Nowadays, the rapid progress of technology has redirected researchers' attention to the utiliza-tion of Artificial Intelligence in the field of education to enhance the learning process and deal with learning difficulties. Particularly in the domain of Mathematics, students often find it hard to understand the mathematical content. The use of Artificial Intelligence in Mathematics edu-cation enables educators to keep students' interest alive, helping them comprehend complex mathematical concepts. Within the scope of inclusive education, the tools of Artificial Intelli-gence, specifically those belonging to Generative Artificial Intelligence (GenAI), facilitate the work of educators by operating as aids in lesson preparation and execution through a diverse array of options. Furthermore, these tools generate personalized learning programs tailored to the unique needs of each student. This ensures that all students have the ability to participate in the educational process and comprehend mathematical concepts that are crucial for their de-velopment throughout their secondary education. According to numerous scientists, the incor-poration of Artificial Intelligence into schools is of paramount importance for achieving the goals of the learning process, especially in the subject of Mathematics. In this study, various tools of Generative Artificial Intelligence, such as MagicSchool, ChatGPT, Curipod, and others, are pre-sented. The study also analyzes lesson plans utilizing these tools. To ensure their proper and effective use within the context of inclusive education, it is crucial to be aware of both the op-portunities and challenges that may arise with the implementation of GenAI in Mathematics in-struction.