Εκσυγχρονισμός - ψηφιοποίηση διαδικασιών και διαλειτουργικότητα με τη δημόσια διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης: Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, Υπηρεσία Ασύλου
Modernization – digitization of processes and interoperability with the public administration. Case study: Ministry of Immigration and Asylum, Asylum Service
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Σερέφα, Ιωάννα-Μαρία
Date
2024-02-15Advisor
Ntanos, StamatiosKeywords
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Διαλειτουργικότητα ; Υπηρεσία Ασύλου ; Πληροφοριακά συστήματα ; Δημόσιος τομέας ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Υπουργείο Μετανάστευσης και ΑσύλουAbstract
Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί μια σημαντική προσέγγιση για τη μετατροπή των υπηρεσιών δημόσιας διοίκησης μέσω της χρήσης τεχνολογίας. Στόχος της είναι να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών στο κοινό, να αυξήσει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Η διαλειτουργικότητα, από την άλλη, αναφέρεται στην ικανότητα διάφορων συστημάτων και υπηρεσιών να ανταλλάσσουν πληροφορίες και να συνεργάζονται μεταξύ τους. Στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η διαλειτουργικότητα αποτελεί κρίσιμο στοιχείο που επιτρέπει την αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ διαφορετικών τμημάτων και οντοτήτων της δημόσιας διοίκησης. Συνολικά, ενισχύει τη συνολική αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των δημόσιων υπηρεσιών. Στη μελέτη αυτή εξετάζεται η διαδικασία εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, με εστίαση στην Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Αναλύονται οι προσπάθειες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της διαλειτουργικότητας μέσω της χρήσης της τεχνολογίας.
Εξετάζονται οι προσπάθειες για την επιτάχυνση και διευκόλυνση των διαδικασιών μέσω της τεχνολογίας, προσφέροντας μια κριτική ματιά στο πώς ο εκσυγχρονισμός αυτός επηρεάζει τη διαχείριση του ασύλου στη χώρα. Επιπρόσθετα, γίνεται μια αναλυτική περιγραφή της Υπηρεσίας Ασύλου, το νομοθετικό πλαίσιο και ο τρόπος λειτουργίας της. Για να καταστεί εφικτή η παρούσα εργασία, δημιουργήθηκε έρευνα με μελέτη περίπτωσης το Πληροφοριακό Σύστημα που χρησιμοποιείται στην Υπηρεσία Ασύλου. Σκοπός της έρευνας, είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος καθώς και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από το δείγμα της έρευνας. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αποτελέσματα που προκύπτουν δεν είναι μόνο από την πλευρά των υπαλλήλων της Υπηρεσίας (εσωτερικοί χρήστες) αλλά και από την πλευρά του κοινού, δηλαδή τους αιτούντες άσυλο (εξωτερικοί χρήστες).
Abstract
E-government is an important approach to transforming public administration services through the use of technology. Its aim is to improve the provision of services to the public, to increase the transparency and efficiency of public administration. Interoperability, on the other hand, refers to the ability of various systems and services to exchange information and cooperate with each other. In the context of e-government, interoperability is a critical element that enables the efficient exchange of information between different departments and entities of the public administration. Overall, it enhances the overall effectiveness and efficiency of public services. This study examines the process of modernization and digitization of procedures in the public sector, focusing on the Asylum Service of the Ministry of Immigration and Asylum. Efforts to improve efficiency and interoperability through the use of technology are analyzed. Efforts to speed up and facilitate processes through technology are examined, offering a critical look at how this modernization affects asylum management in the country. In addition, there is a detailed description of the Asylum Service, the legislative framework and its mode of operation. In order to make this work possible, research was created with a case study of the Information System used in the Asylum Service. The purpose of the research is to investigate the effectiveness of the system as well as the conclusions drawn from the research sample. It is noteworthy that the results obtained are not only from the side of the employees of the Service (internal users) but also from the side of the public, i.e. the asylum seekers (external users).