Η ηγεσία στη διαχείριση κρίσεων
leadership in crisis management
Keywords
Ηγεσία ; Παρακίνηση εργαζομένων ; Κίνητρα εργαζομένων ; Λήψη αποφάσεων ; Κορωνοϊός ; Covid-19 ; Κρίσεις ; Διαχείριση κρίσεωνAbstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική έχει ως στόχο να αναλύσει την έννοια της ηγεσίας κυρίως στη διαχείριση κρίσεων. Η εργασία προσπάθησε να δώσει λύση στα εξής προβλήματα που παρουσιάζονται: Ποια είναι η αντίδραση της ηγεσίας και των υπολοίπων υπευθύνων κρίσεως; Πως ένας ηγέτης αξιολογεί μια κρίση; Θα μπορέσει ένας ηγέτης να διαχειριστεί την κρίση, να λάβει τις σωστές αποφάσεις και να δώσει μια λύση στο πρόβλημα στη σωστή χρονική στιγμή; Η ηγεσία διορίζει μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες των επιχειρήσεων και των οργανισμών. Για μια ορθή διαχείριση των κρίσεων, οι παράγοντες όπως: πρόληψη, σχεδιασμός στρατηγικής και άμεση απόκριση συνθέτουν ιδρυτικά χαρακτηριστικά για μια αποτελεσματική αντιμετώπιση μιας δύσκολης κατάστασης. Όπως είναι λογικό, σε μια έκτακτη ανάγκη, οι εργαζόμενοι νιώθουν ευάλωτοι καθώς και ανασφάλεια, αβεβαιότητα και είναι ψυχολογικά φορτωμένοι. Ο ηγέτης είναι εκείνος, από τον οποίο περιμένουν να τους καθησυχάσει και να νιώσουν ασφάλεια κοντά του καθώς τον βλέπουν ως «ήρωα». Η θέση του ηγέτη είναι η πιο δύσκολη, εφόσον σε μια τέτοια στιγμή θα πρέπει να λάβει δύσκολες αποφάσεις από τη στιγμή που ο χρόνος τον πιέζει αφάνταστα και μια λάθος απόφαση ίσως να τα καταστρέψει όλα. Είναι σημαντικό, η ηγεσία να διαθέτει απαραίτητα στοιχεία βάσει των οποίων θα μπορέσουν να ανταποκρίνονται στις δύσκολες αυτές καταστάσεις. Όμως, η εκτίμηση και η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, η συναισθηματική ικανότητα, η επικοινωνία, η άμεση λήψη αποφάσεων και η συνεργασία αποτελούν βασικά στάδια για μια αξιόλογη αντιμετώπιση των κρίσεων. Μια κρίση μπορεί να αποτελέσει είτε μια ευκαιρία είτε μια καταστροφή για έναν οργανισμό. Ο ηγέτης θα προσπαθήσει την κρίση αυτή, να την εκλάβει ως ευκαιρία.
Abstract
This postgraduate thesis aims to highlight the importance of leadership mainly in crisis management. The paper sought to answer the following questions: What is the reaction of the leadership and other accountants? How does a leader evaluates a crisis? Will a leader be able to manage the crisis, make the right decisions and provide a solution to the problem at the right time? Leadership is one of the most important functions of businesses and organizations. For proper crisis management, factors such as prevention, strategy planning and immediate response compose fundamental characteristics for an effective response to a difficult situation. Naturally, in an emergency, employees feel vulnerable as well as insecure and psychologically burdened. The leader is the one they expect to reassure and feel close to as they see him as a "hero". The position of the leader is the most difficult, since in such a moment he will have to make difficult decisions from the moment when time pushes him unimaginably and a wrong decision may destroy them all. It is important that the leadership has the necessary elements on which to to respond to these difficult situations. But prioritizing and prioritizing, emotional capacity, communication, immediate decision-making, and cooperation are key steps in dealing with crises. A crisis can be either an opportunity or a disaster for an organization. The leader will try to take this crisis as an opportunity.