Δικαιώματα του παιδιού και συμπεριληπτική/ενταξιακή εκπαίδευση
Children's rights and inclusive/integrative education
Keywords
Δικαιώματα παιδιού ; Ενταξιακή εκπαίδευση ; ΣυμπερίληψηAbstract
Δεν υπάρχει μια καθολικά εφαρμόσιμη προσέγγιση που θα πρέπει να χρησιμοποιούν όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα για την επίτευξη δικαιοσύνης και συμμετοχικότητας. Η πορεία και τα εμπόδια που θα αντιμετωπίσει κάθε εκπαιδευτικό σύστημα θα διαφέρουν, επηρεασμένα από το ξεχωριστό ιστορικό υπόβαθρο, το πολιτισμικό πλαίσιο και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Η δημιουργία ενός δίκαιου και ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος απαιτεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Αυτό απαιτεί από τα εκπαιδευτικά συστήματα να δημιουργήσουν συνδέσεις μεταξύ τους μέσω ενός πλαισίου πολιτικής που να συσχετίζει κρίσιμους τομείς για την επίτευξη της ισότητας και της ενσωμάτωσης. Τα ιδανικά της ένταξης και της ισότητας περιλαμβάνουν περισσότερα από την απλή εξασφάλιση της εκπαιδευτικής πρόσβασης. Περιλαμβάνουν, επίσης, τη δημιουργία υψηλής ποιότητας μαθησιακών περιβαλλόντων και μεθόδων διδασκαλίας που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να ευδοκιμήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά στην οικοδόμηση μιας πιο δίκαιης και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίας. Ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής μπορεί να εγγυηθεί ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα ενσωματώνουν τη δικαιοσύνη και τη συμμετοχικότητα σε όλες τις σχετικές πτυχές, από την ανάπτυξη των προγραμμάτων σπουδών έως τη διαμόρφωση των μεθόδων διδασκαλίας, την ενίσχυση των δεξιοτήτων του διδακτικού προσωπικού και τη δημιουργία συστημάτων συλλογής δεδομένων και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων των μαθητών. Ένα πλαίσιο πολιτικής μπορεί, τέλος, να τονίσει τη σημασία της προώθησης της ευημερίας των μαθητών εκτός από την ακαδημαϊκή τους επιτυχία και να υπογραμμίσει το ρόλο των σχολείων στη δημιουργία πλαισίων χωρίς αποκλεισμούς.
Abstract
There is no universally applicable approach that all education systems should use in order to achieve fairness and inclusivity. The trajectory and obstacles faced by each educational system will vary, influenced by their distinct historical backgrounds, cultural contexts, and demographic characteristics. Nevertheless, the specific policy measures required to promote fairness and in-clusivity will vary depending on the particular circumstances. Nonetheless, the paper emphasis-es several fundamental principles and key components that should be integrated into the for-mulation of educational reforms. Creating a fair and comprehensive education system necessi-tates a comprehensive approach. This necessitates education systems to transcend policy silos and establish connections between them via a policy framework that interrelates crucial do-mains for achieving equity and inclusion. The ideals of inclusion and equity encompass more than merely guaranteeing educational access. They also involve creating high-quality learning environments and teaching methods that empower students to flourish and actively participate in building a fairer and more inclusive society. An all-encompassing policy framework can guaran-tee that education systems integrate fairness and inclusivity in all pertinent aspects, ranging from the development of curricula to the formulation of teaching methods, the enhancement of teaching personnel's skills, and the creation of data collection and student outcome monitor-ing systems. A policy framework can also stress the significance of promoting student well-being in addition to their academic success, and underscore the role of schools in creating inclusive settings.