Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων και εκπαίδευση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα μελέτη περίπτωσης ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης e-ΕΦΚΑ
Planning of educational activities and staff training in the public sector case study electronic National Agency of Social Security e-EFKA
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Καρακάσης, Παναγιώτης
Date
2024-02-28Advisor
Κομισόπουλος, ΦαίδωνKeywords
Δημόσια διοίκηση ; Διοικητική μεταρρύθμιση ; Εκπαιδευτικές δράσεις ; e-ΕΦΚΑ ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Εκπαίδευση προσωπικού ; Δημόσιος τομέαςAbstract
Το 2008, ξέσπασε στην Ελλάδα μια πρωτοφανής οικονομική κρίση που οδήγησε σε επιβράδυνση της οικονομίας. Η Δημόσια Διοίκηση με τα πολλά προβλήματα της και λόγω των ασυνεπών πολιτικών που ακολούθησε, τις οποίες χαρακτηρίζει η γραφειοκρατία, οι καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων, η πολυνομία και η τεχνολογική ανεπάρκεια, επηρέασαν αρνητικά την κατάσταση και χρεοκόπησαν τη χώρα. Η μνημονιακή πολιτική που ακολούθησε έθεσε προτεραιότητες και απαιτούσε επείγουσες διοικητικές μεταρρυθμίσεις για την βελτίωση του κράτους αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού του. Η ενίσχυση αυτών των κατευθυντήριων γραμμών θα δώσει λύσεις στα προβλήματα που προέκυψαν. Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την πραγματοποίηση της αναδιάρθρωσης είναι τα μέτρα και οι λειτουργίες που παίρνονται ώστε να βοηθηθεί το ανθρώπινο δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης να αποκτήσει νέες δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται. Ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την κατάρτιση των εργαζομένων σε όλο τον επαγγελματικό τους βίο είναι το απαραίτητο εργαλείο για την ολοκλήρωση των παραπάνω στόχων. Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο e-ΕΦΚΑ εκπληρώνει το καθήκον του ως δημόσια υπηρεσία ώστε οι εργαζόμενοί του να αποκτούν νέες δεξιότητες μέσω της εκπαίδευσης και να μπορούν να φέρουν σε πέρας πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά τις εργασίες που τους ανατίθενται με σκοπό να εξυπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον. Στη συγκεκριμένη μελέτη εξετάστηκαν σχετικά δεδομένα για τις δράσεις επιμόρφωσης του προσωπικού από πλευράς του e-ΕΦΚΑ. Πραγματοποιήθηκε επισκόπηση των σχετικών δεδομένων του 2022 και αναλύθηκαν οι επιμορφωτικές δράσεις του e-ΕΦΚΑ μέσω SWOT και PESTLE Analysis. Οι σχετικές δράσεις δεκαπλασιάστηκαν από το 2018 έως το 2022, με σημαντικές ωστόσο γεωγραφικές διαφορές και λιγότερα από όσα θα αναμενόταν επιμορφωτικά προγράμματα στις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, αλλά και σε νομούς όπως η Λακωνία και η Αρκαδία. Βάσει των εργαλείων στρατηγικής ανάλυσης, προκύπτουν διάφορες προτάσεις για τη διοίκηση του οργανισμού. Πρώτον, τα σχετικά αυτά προγράμματα πρέπει να είναι σύντομα, ούτως ώστε να μπορούν να εφαρμόζονται πολλά προγράμματα ανά εργαζόμενο στο κάθε έτος. Σε αντίθετη περίπτωση, ενδεχομένως να επέλθει κόπωση και κορεσμός. Δεύτερον, πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα για παρακολούθηση στους εργαζόμενους, ούτως ώστε να αυξηθούν περαιτέρω τα ποσοστά συμμετοχής. Τρίτον, είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στην ανισοκατανομή των συμμετοχών μεταξύ διαφορετικών περιφερειών και νομών, καθώς στη Δυτική Ελλάδα, στα νησιά του Ιονίου, στην Αρκαδία και στη Λακωνία η συμμετοχή είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τέταρτον, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων, εξετάζοντας δηλαδή το βαθμό στον οποίο αυτά ήταν ή δεν ήταν αποτελεσματικά. Πέμπτον, ενδεχομένως η υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων να προϋποθέτει τη συνεργασία και με άλλους φορείς ακαδημαϊκούς. Έκτον, ο τερματισμός της πανδημίας δεν πρέπει να οδηγήσει σε έναν εφησυχασμό όσον αφορά την ανάπτυξη σχετικών δράσεων και παρεμβάσεων, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ήταν καταδικαστικό για τη συνέχιση αυτών.
Abstract
In 2008, an unprecedented economic crisis broke out in Greece which led to a slowdown of the economy. The public administration with its many problems and due to inconsistent policies it followed, characterized by bureaucracy, delays in decision-making, polynomialism and technological inadequacy, negatively affected the situation and bankrupted the country. The memorandum policy that followed set priorities and required urgent Administrative Reforms to improve the state and its human resources. Strengthening these guidelines will provide solutions to the problems that have arisen. Important factors influencing the realization of the restructuring are the measures and functions taken to help the human resources of the public administration to acquire new skills and knowledge required. The planning of educational activities with the aim of training of employees throughout their professional life is the necessary tool for the completion of the above objectives. In this climate, E-EFKA fulfills its duty as a public service so that its employees acquire new skills through education and can carry out more efficiently and effectively the tasks assigned to them in order to serve the public interest. This study examined relevant data on the staff training actions of e-EFKA. A review of the relevant 2022 data was carried out and the training activities of e-EFKA were analysed through SWOT and PESTLE Analysis. The relevant actions increased tenfold from 2018 to 2022, but with significant geographical differences and fewer than expected training programs in the regions of western Greece and the Ionian islands, but also in prefectures such as Laconia and Arcadia. Based on the strategic analysis tools, various proposals for the management of the organization Arise. Firstly, these programmes must be short, so that several programmes can be implemented per employee in each year. Otherwise, fatigue and satiety may occur. Secondly, more incentives for monitoring must be given to workers in order to further increase participation rates. Thirdly, it is necessary to address the problems in the unequal distribution of participations between different regions and prefectures, as in western Greece, the Ionian islands, Arcadia and Laconia participation is particularly low. Fourthly, there must be an assessment of the effectiveness of programmes, i.e. by examining the extent to which they have been or have not been effective. Fifthly, the implementation of relevant programmes and interventions may require cooperation with other academic bodies. Sixth, ending the pandemic must not lead to complacency in the development of relevant actions and interventions, as this could be damning for continuing them.