Εμφάνιση απλής εγγραφής

Απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών για τη μετάβαση παιδιών που φοιτούν σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ στην ενήλικη ζωή

dc.contributor.advisorΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.advisorΑσβεστάς, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΑγγελάκη, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2024-03-12T07:42:14Z
dc.date.available2024-03-12T07:42:14Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6034
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5870
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών ερευνών η ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Το άτομο με αναπηρία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι πρωτίστως της οικογένειας και κατόπιν του σχολείου,της γειτονιάς και της ευρύτερης κοινότητας.Η οικογένεια και το σχολείο αποτελούν τους βασικούς θεσμούς που διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο για την υγιή ανάπτυξη ενός παιδιού.Κύριο μέλημα της οικογένειας είναι η εξασφάλιση μόνιμης κατοικίας,η αυτοεξυπηρέτηση και η επαγγελματική αποκατάσταση του τέκνου με αναπηρία.Η παρούσα διπλωματική εργασία χωρίζεται σε 5 βασικούς άξονες: Εκπαίδευση-Ειδική Αγωγή, Επαγγελματική Αποκατάσταση, Προσβασιμότητα, Ενημέρωση της Κοινής Γνώμης και Συντονισμός Δράσης και Πολιτικών. Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη και διερεύνηση των απόψεων των γονέων και των εκπαιδευτικών σε σχέση με τις πρακτικές που ακολουθούνται και τις προοπτικές για ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία,εστιάζοντας στο χώρο των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Σκοπός επίσης είναι η αξιολόγηση των ευκαιριών που παρέχονται στα άτομα με αναπηρίες και η σύνδεση της εκπαίδευσης με την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Τέλος, σκοπός είναι η συγκεκριμένη εργασία να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης και έμπνευσης για γονείς και εκπαιδευτικούς σχετικά με τις προοπτικές εξέλιξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία/ες. Μέθοδος: Θεωρητική και βιβλιογραφική προσέγγιση αναφορικά με το τι ισχύει διεθνώς και τι ισχύει ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα άτομα με αναπηρία όταν βρεθούν στο κατάλληλο περιβάλλον μπορούν να αναπτύξουν εξαιρετικές ικανότητες και δεξιότητες. Ο στόχος της αυτονομίας, της ανεξάρτητης διαβίωσης και της επαγγελματικής αποκατάστασης των νέων με αναπηρία, παρότι αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια, είναι πραγματοποιήσιμος. Συμπεράσματα: Η συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία σε προγράμματα δια βίου μάθησης είναι πολύ σημαντική διότι βελτιώνει την επικοινωνιακή τους ικανότητα, συντελεί στην κοινωνικοποίηση τους (γνωριμία με καινούρια άτομα, ανταλλαγή απόψεων) και προάγει σε μεγάλο βαθμό την επαγγελματική τους εξέλιξη.Το ζήτημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑμεΑ είναι αναγκαιότητα. Επίσης, είναι απαραίτητη η συνεργασία του εκπαιδευτικού, της διεπιστημονικής ομάδας τόσο με το μαθητή όσο με το οικογενειακό του περιβάλλον με στόχο τη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη του.el
dc.format.extent47el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΕργασιακή ένταξηel
dc.titleΑπόψεις γονέων και εκπαιδευτικών για τη μετάβαση παιδιών που φοιτούν σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ στην ενήλικη ζωήel
dc.title.alternativeParents' and teachers' views on the transition of children studying in E.E.E.Ε.K. to adulthoodel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.committeeΑσβεστάς, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: In recent years, independent living for people with disabilities has been the focus of much research. The person with a disability is an integral part of the family first and foremost, and then of the school, the neighborhood and the wider community. The family and the school are the main institutions that play a primary role in the healthy develop-ment of a child. The main concern of the family is to ensure permanent housing, self-sufficiency and the professional rehabilitation of the child with a disability. This thesis is divided into 5 main axes: Education-Special Education, Vocational Rehabilitation, Accessi-bility, Public Awareness and Coordination of Action and Policies. Purpose: This thesis aims to study and investigate the views of parents and teachers in relation to the practices followed and the prospects for independent living of people with disabilities, focusing on the area of Special Vocational Education and Training Workshops. The aim is also to evaluate the opportunities offered to people with disabilities and the link between education and their vocational rehabilitation. Method: Theoretical and bibliographical approach regarding what applies internationally and what applies particularly in Greece. Results: The results of the research showed that people with disabilities can develop ex-cellent abilities and skills when placed in the right environment. The purpose of autono-my, independent living and vocational rehabilitation for young people with disabilities, although facing many obstacles, is achievable. Discussion: The participation of people with disabilities in lifelong learning programs is very important because it improves their communication skills, contributes to their social-ization (meeting new people, exchange of views) and promotes to a large extent their professional development. The issue of School Vocational Guidance for people with disa-bilities is a necessity. It is also necessary the cooperation of the teacher, the interdiscipli-nary team with both the student and his/her family environment in order to achieve his/her school, professional, economic and social integration.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές