Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι αντιλήψεις των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας ως προς την αξιοποίηση των μουσείων με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η περίπτωση του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης.

dc.contributor.advisorΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.advisorPILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.authorΓιάνναρου, Δήμητρα
dc.date.accessioned2024-03-12T10:57:29Z
dc.date.available2024-03-12T10:57:29Z
dc.date.issued2024-02-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6044
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5880
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το μουσείο αποτελεί έναν χώρο άτυπης μάθησης μέσα στον οποίο το παιδί αποκτά πολλές εμπειρίες. Η μουσειακή αγωγή μπορεί να αποτελέσει ένα «γερό χαρτί» στα χέρια των παιδαγωγών, αφού η αξιοποίησή της είναι μια καινοτομία που μπορεί να ανανεώσει την μαθησιακή διαδικασία. Σκοπός: Η διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας των δημοσίων βρεφονηπιακών σταθμών του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης σχετικά με την αξιοποίηση των μουσείων ως μέσο μάθησης από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μέθοδος: Αποτελεί ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου σε δείγμα 30 παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας που εργάζονται σε έναν από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση SPSS. Αποτελέσματα: Το μουσείο είναι ένας χώρος όπου το παιδί βιώνει εμπειρίες, με σκοπό την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία και τη διάδοση της γνώσης. Οι παιδαγωγοί το χαρακτηρίζουν ως ένα χώρο συντήρησης εκθεμάτων που προσφέρει ιστορικές πληροφορίες. Οι γνώσεις των παιδαγωγών παρουσιάστηκαν περιορισμένες ως προς τα μουσεία και την ύπαρξη μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Οι παιδαγωγοί δεν είναι εξοικειωμένοι με το μουσείο και δηλώνουν απρόθυμοι να το αξιοποιήσουν, κυρίως, οι παιδαγωγοί μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν έπαιξε ρόλο η εμπειρία των παιδαγωγών στις απαντήσεις. Οι τεχνικές που προτάθηκαν για την αξιοποίηση του μουσείου απορρίφθηκαν από τους παιδαγωγούς ενώ κάποιοι τρόποι επιλέχθηκαν περισσότερο από άλλους και το επίπεδο εκπαίδευσης δεν επηρέασε τις απαντήσεις τους. Οι παιδαγωγοί συμφώνησαν ότι το μουσείο παρέχει πολλά οφέλη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αλλά δεν είχαν εμπεριστατωμένη άποψη ως προς τις αντιλήψεις των γονέων σχετικά με τα μουσεία. Για τα εμπόδια που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά την αξιοποίηση των μουσείων αναφέρθηκαν διεξοδικά, με βασικότερη τη δυσκολία μετακίνησης. Συμπεράσματα: Τα μουσεία έχουν εξελιχθεί και έχουν εκπαιδευτικά προγράμματα που είναι κατάλληλα για τα παιδιά κάθε ηλικίας. Αυτή η εξέλιξη πρέπει να υπάρξει και στους παιδαγωγούς που επιμένουν στο ότι το μουσείο είναι ένας απλός χώρος μάθησης, αποκλείοντας την ψυχαγωγία που παρέχει στα παιδιά. Αναγνωρίζουν τα οφέλη που παρέχει η επαφή παιδιού- μουσείου, αλλά λόγω έλλειψης γνώσεων, επιλέγουν την μη αξιοποίησή του, κάτι που είναι πολύ σημαντικό να αλλάξει μέσω καλύτερης ενημέρωσης σε τέτοια ζητήματα.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMουσείοel
dc.subjectAπόψεις και αντιλήψεις παιδαγωγώνel
dc.subjectMαθησιακή διαδικασίαel
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.titleΟι αντιλήψεις των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας ως προς την αξιοποίηση των μουσείων με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η περίπτωση του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης.el
dc.title.alternativeEarly childhood educators' perceptions for utilization of museum to preschoolers. The case of the Municipality Delta of Thessalonikiel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγάκος, Ιωάννης
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The museum is a place of informal learning in which the child acquires many experiences. The museum education can be a "strong card" in the hands of educators, since its use is an innovation that can renew the learning process. Purpose: To investigate the views and perceptions of early childhood educators of the of the public kindergartens of the Municipality Delta of Thessaloniki regarding the utilization of museums as a means of learning by preschoolers. Method: It is a quantitative research using a questionnaire on a sample of 30 early childhood educators who working in one of the municipal kindergartens of the Municipality Delta of Thessaloniki. Data analysis was done using SPSS. Results: The museum is a place where children experience, with the aim of education, entertainment and the dissemination of knowledge. Educators describe it as an exhibit conservation area that offers historical information. Educators' knowledge of museums and the existence of museums» educational programs was found to be limited. Educators are not familiar with the museum and are reluctant to use it, especially older educators. The experience of the educators did not play a role in the responses. The techniques suggested for utilization of museum were rejected by the educators, while some ways were chosen more than others and the level of education did not affect their answers. The educators agreed that the museum provides many benefits to preschoolers, but they did not have an in-depth view on parents' perceptions of museums. The obstacles that they may face when utilization the museums were mentioned in detail, the main one being the difficulty of getting around. Discussion: The museums have evolved and have educational programs that are suitable for children of all ages. This evolution must also be seen in educators who insist that the museum is simply a place of learning, to the exclusion of the entertainment that provides for children. They recognize the benefits of child-museum contact, but due to lack of knowledge, they choose not to use it, which is very important to change through better information on such issues.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές